Az elmúlt hat hónapban nem kevesebb mint 2,8 millió hitelkártya-igénylést utasítottak vissza az Egyesült Királyságban köszönhetően a lakosság egyre növekvő hitelállományának és főként a rosszfizetők számának ugrásszerű emelkedésének.
A brit lakosság 6 százaléka kerül ki ilyen módon a lehetséges ügyfelek köréből, miközben naponta több mint 15 ezer kérelmet utasítanak vissza. Az hitelvizsgálaton elbukott igénylők nagy többsége a 25 és 34 év közötti.
A kereskedelmi bankok és a hitelnyújtással foglalkozó vállalkozások többségét a bedőlt hitelek által okozott súlyos veszteségek sarkallták arra, hogy megszigorítsák a hitelkártya igénylés feltételeit, így válaszolva nemet azon igénylők "kérésére", akik likviditási gondjaik megoldását egy újabb hitelkártyával szerették volna megoldani.
Az Egyesült Királyság legnagyobb hitelkártya-kibocsátója, a Barclaycard 1,5 milliárd fontos (körülbelül 551 milliárd forintos) veszteséget könyvelt el a tavalyi évben a bedőlt hitelek következtében.
A brit lakosság adósságállománya azonban nem csak a hitelkártyapiac szempontjából fenyegető méretű, a szakemberek szerint az idei évben rekordmennyiségű fogyasztói csődeljárást és önkéntes egyéni megállapodást (IVAs) kezdeményeznek majd a fogyasztók.

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


