Átfogó közlekedési átalakítás kezdődhet Belső-Erzsébetvárosban, ahol új forgalmi rend, sétálóutcák és gyalogosbarát megoldások javíthatják az élhetőséget.

Hordjunk maszkot a közösségi közlekedés járatain! – fogalmazta meg friss Facebook bejegyzésében Karácsony Gergely.
Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere, élő sajtótájékoztatót tartott ma délután. Fő mondanivalója az volt, hogy szeretnék megkérni a budapesti lakosokat, hogy a biztonságunk érdekében viseljék a maszkot a közösségi közlekedés járatain. A főpolgármester megjegyezte, „a Fővárosi Önkormányzatnak jelenleg nincs jogköre előírni a maszk használatát, de követve a MTA szakembereinek javaslatait erősen ajánljuk az orr és a száj eltakarását az utazási idő alatt. A közösségi közlekedés egyébként bizonyítottan nem veszélyes a vírus terjedése szempontjából, örömteli, hogy egyre többen választják a budapesti járatokat, biztatok mindenkit, hogy használják bátran, csak viseljék a maszkot.” Hozzátette, a szakemberek egyetértenek abban, hogy zárt térben kötelezővé kéne tenni a maszk használatát.
Karácsony azt viszont elmondta, az idősotthonokban szigorító intézkedéseket kellett bevezetniük: az ünnepek után, november 2-től azok a bentlakók, akiknek van védettségi igazolványuk, az intézményt elhagyhatják, de a visszatéréskor izoláció vár rájuk a többiek védelmében. Érintésmentes látogatás továbbra is lehetséges védettségi igazolvány bemutatása után.
„Kérem mindenkinek a megértését és türelmét. Tudom, hogy valamennyien belefáradtunk már az intézkedésekbe, de a maszk viselése a legkisebb áldozat, amelyet a vírus terjedése ellen hozhatunk, időseink védelme pedig mindennél fontosabb. Mutassuk meg, hogy Budapest erős közösség, védjük egymást, ahogyan eddig is tettük.” – zárta bejegyzését a főpolgármester.
(Címlapkép - Karácsony Gergely Facebook oldala)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


