Milliók állását darálhatja be a mesterséges intelligencia: tényleg felforgatja a munkaerőpiacot?
A globális trendek alapján a hazai vállalatoknak is készülniük kell a mesterséges intelligencia térnyerésére a munkahelyeken
A globális trendek alapján a hazai vállalatoknak is készülniük kell a mesterséges intelligencia térnyerésére a munkahelyeken
Mint kiderült, jogászból és marketingesből rengeteg van, rájuk ma már egyáltalán nincs szüksége a piacnak.
A vállalatok 34 százaléka tervez új munkavállalókat felvenni az idén, az arány drasztikus visszaesés a tavalyihoz képest.
Baja Sándorral, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a közeledő válság lehetséges munkaerőpiaci hatásairól.
A LEGO lett a legvonzóbb magyar munkáltató 2021-ben Magyarországon, a tavalyi győztes Samsung most ezüstérmes, a Mercedes-Benz pedig megvédte harmadik helyezését.
Egy friss podcastben beszéltek erről a magyar HR-guruk, de is szóba került, hogy számíthatunk-e arra, hogy ukrán menekültek enyhítik a hazai munkaerőhiányt.
Magyarországon a rugalmas munkavégzés irányába tart a munkaerőpiac, a munkáltatók szerint viszont irreálisak a fizetési elvárások.
Egy állásportál megkérdezte mire vágynak a fiatalok a munkaerőpiacon és kiderítette, melyek a legnépszerűbb munkaadók a fiatalok körében.
A Samsung lett a legvonzóbb magyarországi munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint - közölte a Randstad Hungary pénteken.
A hazai közép- és nagyvállalatoknál dolgozó szakemberek optimisták cégük idei üzleti teljesítményével kapcsolatban, közel 40%-uk szerint a forgalmuk még 2021-ben eléri a járvány előtti szintet - derül ki a Randstad friss kutatásából. A felmérés szerint a vállalatok 38%-a tervezi a jelenlegi dolgozói létszám bővítését 2021-ben, míg harmaduk már az üzleti év első felében így tenne.
Felmérések szerint a magyar munkavállalók kétharmada arra számított, hogy év végén fizetésemelést kap. A járvány, és z azt követő recesszó azonban feltehetően keresztülhúzta a számításaikat.
Rengeteg magyar melós hajszolja túl magát: egy felmérésből kiderült, hogy rengetegen még a szabadság alatt is a munkával vannak elfoglalva - annak ellenére, hogy munkahelyük ezt nem is várja el. Kiderült viszont, hogy a dolgozók felét presszionálják arra, hogy a munkaidő vége után is rendelkezésre álljon.
Online prezentáció keretében ismertették a Randstad Employer Brand Research magyarországi eredményeit és hirdették ki a Randstad Award hazai győzteseit. Egy helyet előre lépve a dobogón a LEGO lett a legvonzóbb hazai munkáltató, a második helyet a Samsung nyerte el, a harmadik helyezett pedig az Audi lett. Az elmúlt évekhez hasonlóan az idei eredmények szerint is az IT-szektor a legvonzóbb a hazai munkavállalók számára. Továbbra is a fizetés, a munkahelyi légkör és az állás tartós biztonsága a legfontosabb munkahelyválasztási szempontok, de tovább növekedett a rugalmas munkakörülmények és a munkakör érdekességének jelentősége is.
Újabb európai rangsor, amelynek a végén kullog Magyarország: most a nemek közti egyenlőséget pontozták hat szempont szerint. Bár a térképen látható, hogy egész Kelet-Európa eléggé rosszul teljesített, a régióból (és a vizsgált országok között is) csak hazánk és Görögország kapott 52-nél alacsonyabb pontszámot a lehetséges 100-ból. Viszonyításképpen: a listavezető Svédországban 83,6 lett a végső értékelés.
A tapasztalatok szerint a cégek 90 százaléka a munkaerőhiányt okolja a vállalat növekedésének gátjának, a munkavállalók pedig sokszor azzal szembesülnek, hogy munkaerőhiány ellenére sincsenek eléggé megbecsülve és egymásnak adják a kilincset az állásinterjún. Akkor mi is az igazság, melyik oldalnak van igaza? Úgy tűnik, mindkettőnek - írja elemzésében a Hellovidék.
A munkahelyválasztást leginkább befolyásoló tényező - nem meglepő módon - a fizetés lett.
Erős évet zárt a vállalat.
Magyarországon az alkalmazottak kevesebb mint harmada dolgozik csak rugalmas munkarendben, de várható, hogy osztrák mintára hamarosan a munkavállalói csoportok javasolják majd a munkáltatónak a munkaidő-beosztás megváltoztatását. Addig is a munka törvénykönyvéből levezetve munkahelyenként igyekeznek a számukra kedvező munkarend kialakítására.
A magyar munkavállalók rugalmasságra vágynak, ugyanakkor a hazai vállalatok még le vannak maradva ezen a téren. Egy friss kutatás szerint például míg nemzetközi szinten már tízből négy munkavállaló dolgozik rugalmas munkarendben, nálunk mindössze tízből három. Pedig a dolgozók szerint a távmunka és rugalmas időbeosztás növeli a hatékonyságot, ami a vállalatok számára is egyértelmű előnyt jelent.
Öt magyar felnőttből négyen megnézik az élelmiszercímkéket. A vásárlók ráadásul különös figyelmet fordítanak a tartósítószerek, a cukor és a különböző színezőanyagok jelenlétére a termékekben, holott sokan nincsenek is tisztában azzal, hogy az E-számok nem minden esetben laborban előállított veszélyes kemikáliák, hanem olyan általános anyagok is lehetnek, mint a C-vitamin (E-300) vagy a sütőpor (E-500). Ezen felül a Coca-Cola június 20-i sajtóeseményén a Pénzcentrum megtudta azt is, hogy a teljes magyar gazdaságot sújtó munkaerőhiány a vállalatot is érinti, és legnehezebben a pénzügyi, logisztikai és gyártási területre találnak megfelelő számú és jól képzett szakembert.