A kontinensen a nyitásokat követő 5 százalék körüli csökkenés 3 százalék körülire csökkent.

A Zyntern.com 2021-es kutatása szerint a fiatal munkavállalók szemében a legvonzóbb munkáltatók idén az Audi, a Telekom, a Bosch, az OTP és a MOL. Az is kiderült, iparáganként melyik cégek végeztek az élvonalban. Agrár területen például a KITE vitte a pálmát, de a gyógyszergyártók és kereskedelmi cégek népszerűsége is nagyot ugrott a korábbi évekhez képest. A munkaadók típusát illetően a válaszadók 54 százaléka multinál dolgozna, de 43 százalék saját vállalkozás indításán is gondolkozik. A pontos listából most kiderül melyik cégek a legnépszerűbbek a közgazdászok és melyek a mérnökök számára.
A pozitív munkáltatói márka kialakítása minden cég számára kiemelten fontos, ugyanis rengeteg előnnyel jár. Nemcsak, hogy könnyebben találnak jobb minőségű jelölteket betöltetlen állásaikra, de sok marketing költséget is megspórolnak a szájhagyomány útján terjedő pozitív véleményekkel.
A kutatásról
A Zyntern.com állásportál idén negyedik alkalommal végzett országos kutatást, melynek fókuszában a fiatalok munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata állt. A kutatás 2021 áprilisában zárult és több, mint 4 ezer fiatal töltötte ki a több mint 30 kérdéses kérdőívet. A kutatás kérdései többek közt kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, hosszú távú terveire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra is.
Bár a Randstad minden évben díjazza a legnépszerűbb munkáltatókat, ezek a kutatások a 18-64 éves korosztályra vonatkoznak. Az állásportál ezzel szemben a pályakezdők (16-28 éves korosztály) preferenciáit állítja a középpontba, így kiderül melyik cégek hódítanak a fiatalok körében. A kutatásból azt is megtudhatjuk, melyek az elsődleges munkahelyválasztási szempontok a Z generáció számára. Legfontosabb kritériumnak idén a pozitív munkahelyi légkör, a nyitott, támogató vezetők és a cégen belüli előrelépési lehetőségek bizonyultak. Vajon melyik cégeket azonosítják ezen jellemzőkkel a megkérdezettek?
A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A legvonzóbb munkaadókra adott válaszokat a kutatók tanulmányi terület és szakmai háttér alapján vizsgálták.
A nyertesek
A legnépszerűbb cégek a 2020-as évhez képest nem sokat változtak. Bár a tavalyi első helyezett Google idén lekerült a dobogóról, helyét pedig az Audi vette át, a Bosch és a Telekom megőrizte előkelő pozícióját. 2021-ben épphogy lecsúszott a dobogóról az OTP Bank, őt követte a MOL, majd a Google. Az első tízben helyett kapott még a Morgan Stanley, a Vodafone, a Mercedes és a Richter Gedeon. A top10-es listán szereplő vállalatok legalább 8 szakterületen említésre kerültek a kérdőív kitöltőinek válaszaiban, az Audi és a Telekom pedig az összes területen feltűnt. A top 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és a Külügyminisztérium is helyet kapott. A sorrendben 11-ik helyen végzett a saját vállalkozás indítása, mint lehetőség, ami alátámasztja azokat a kutatási eredményeket, miszerint a Z generációban pezseg a vállalkozási kedv.
Érdekesség, hogy a fiatalok körében más cégek végeztek előkelő helyen, mint a Randstad összlakosságot vizsgáló 2021-es kutatásában. Az Audi, a Bosch és a MOL, a pályakezdők szemében élen járnak, míg a Randstad top listájában nem szerepelnek. A Telekom azonban nemcsak a fiatalok listáján végzett második helyen, de a Randstad Telekommunikációs különdíját is bezsebelte.
Középiskolások és szakképzésben tanulók
A középiskolásoknál egyértelműen idén a Bosch vitte a pálmát, őt követte a Spar, a Lidl, a Penny és a Tesco. A top 10-ben pedig helyett kapott még az Audi, a Mercedes, a Samsung és az OTP is. Szakképzésben tanulóknál az autóipari munkaadók (Audi, Mercedes) alapvetően a legvonzóbbak, de a top 10-es listában néhány olyan globális technológiai márka is helyet kapott, mint a Google vagy a Telekom. Nagy százalékuk saját vállalkozás indításán gondolkodik, de a banki szféra és a vendéglátás területe is népszerűek voltak a körükben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A legvonzóbb munkaadók listáját áttekintve egyértelműen látható, hogy számos vállalat a legkülönbözőbb szakterületeket átívelően népszerű a fiatalok körében. Ami közös ezen népszerű munkaadókban, hogy ismert és tudatosan épített munkáltatói márkájuk, és aktív campus kommunikációs jelenlétük van, illetve sok esetben kiépült felsőoktatási kapcsolatokkal rendelkezne.
Legfontosabb munkahelyválasztási preferenciák
Az összes kitöltő válaszainak összesítése alapján a pozitív munkahelyi légkör a legfontosabb szempont a fiataloknak, ha munkahely választásról vagy elköteleződésről van szó. A nyitott, támogató vezető mellett a cégen belüli előrelépési lehetőségek, a gyakornokokhoz való támogató hozzáállás és a munkahelyi infrastruktúra tartozott az elsődleges preferenciák közé.
A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok a felelősségteljes, önálló munkavégzést, valamint a kreatív kibontakozást részesítik előnybe az egyértelmű, nem nagy felelősséggel járó feladatokkal szemben.
Valamint azt is érdemes megemlíteni, hogy a 16-19 éves korosztály az átlagnál jóval fontosabb szempontnak tartja a vállalat környezetvédelmi törekvéseit és CSR tevékenységét. A 20-23 éves korosztálynak átlagon felül fontos a támogató vezető. A 27 évnél idősebbeknek a fizetés mértéke, valamint az innovációra, kreativitásra való lehetőség végzett a listán előkelő helyen. Érdekesség továbbá, hogy míg a 2020-as és 2019-es kutatásban a rugalmas munkavégzés és a valódi szakmai feladatok iránti igény dobogós helyen végzett a preferencia sorrendben, az idei eredmények alapján ezek hátrébb sorolódnak.

Trump vámjai teszik sírba a magyar GDP-t? Itt vannak az elemzői válaszok, nem valami vidám a helyzet
Az amerikai elnök vámemelési intézkedései jelentős hatással lehetnek a magyar gazdaságra, a szakértők szerint a növekedési kilátások romlanak.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


