Brutális áremelés jöhet a magyar üzletekben: kevés termék úszhatja meg, szívhatják a fogukat a vásárlók
Az előző év azonos időszakához képest a nemzetközi fuvarozásban 12,2, míg a belföldi fuvarozásban 19,1%-os összköltség-növekedés volt mérhető.
Az előző év azonos időszakához képest a nemzetközi fuvarozásban 12,2, míg a belföldi fuvarozásban 19,1%-os összköltség-növekedés volt mérhető.
Jelentősen felgyorsult a közúti fuvardíjak emelkedése a II. negyedévben, ami felfelé nyomja a hazai inflációt.
Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat.
A többi ágazathoz hasonlóan a szállítmányozás területén is jelentős volt a visszaesés 2023-ban.
A fuvarozók jelentős gondokkal küzdöttek a tavalyi évben, melyeknek egy része az idei évben is kitart a HelloVidék cikke szerint.
Az útdíjak, az üzemanyagok adója és a bérköltségek is nőnek, emelkednek a raktárbérleti díjak.
Nehéz helyzetben vannak a magyar taxisok. Egyre több a hiénataxis vidéken és Budapesten egyaránt.
A fuvardíjak 25-30 százalékkal kell hogy emelkedjenek januárban, ez valamilyen szinten meg fog jelenni a bolti árakban.
A két szakmai szervezet továbbra is aggályosnak tartja az egyoldalúan meghozott, a szakmai szempontokat figyelmen kívül hagyó útdíjstratégiát.
Jövőre a teherautók többségénél 40-50 százalékkal, de a korszerűtlenebb járműveknél akár még nagyobb arányban emelhetik a használatarányos útdíjakat.
Októbertől az útdíjak 17 százalékkal emelkednek, emellett januártól egy környezetvédelmi díjat is fizetniük kell a fuvarozással foglalkozó cégeknek.
Akár ötödével is drágulhat az áruszállítás a Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint, ami többek között a bolti árak emelkedését is eredményezheti.
A fuvarozás is drágulni fog az üzemanyagár emelkedése miatt Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára szerint.
Növelné a tranzitforgalmat a kormány. A tervek szerint minőségi szolgáltatásokat vezetnének be, mint az őrzött parkolók és szálláshelyek, illetve hatékonyabb útdíjellenőrzés lenne.
Véleményük szerint a társaság a fővárosi taxirendeletben foglalt kritériumoknak teljes mértékben megfelel.
17 hónap alatt majdnem hétszáz, összesen nettó 184 millió forint értékű készpénzfizetési számlát állított ki gépjárműjavításról.
Drámai helyzet felé közelít a hazai közúti fuvarpiac, zuhannak a hazai fuvarozók megbízásai.
Az üzemanyag-fogyasztás lassulását jelzi a NAV januári jövedéki statisztikája. Különösen a gázolaj esetében csökkent a forgalom.
A Közúti Fuvarozási Árindex 2022 első félévében mintegy 22-23 százalékos növekedést mutat az előző év egészéhez képest.
A KSH adatai szerint a szállítás és raktározás 5,6 százalékkal járul hozzá a magyar GDP-hez, ezen belül a piacvezető 110 hazai vállalkozás hozzájárulása 1,5 százalék.