Ez egy stabilan bővülő szelete a hazai turizmusnak, amely a természetközeli, pénztárcabarát nyaralás iránti növekvő igényre épít.

Megkongatták a vészharangot a fuvarozók: a jelenlegi helyzetet a magyar gazdaság is megsínyli
A fuvarozási ágazatban tapasztalható munkaerőhiány az ellátási lánc mellett már a költségvetést is veszélyezteti - árulta el a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az InfoRádiónak. Az érdekképviseletek szerint az állami bevételek is megérzik a sofőrhiányt, ezért a kormányzatnak stratégiai kérdésként kéne kezelnie a problémát.
Magyarországon 2015-ben még hatezer fős létszámhiánnyal kellett megküzdeni, ma az árufuvarozásban és személyszállításban 8-10 ezer főre becsülik a munkaerőhiány mértékét, ráadásul a negatív tendencia folyamatosan növekszik – nyilatkozta az InfoRádiónak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének szóvivője. Az 50 évnél idősebb gépkocsivezetők aránya 30-40 százalék körüli, de a 60 év fölöttieké is 15-20 százalék körül mozog, az utánpótlást viszont „nagyítóval” kell keresni, tehát a huszonéves korosztály nem fogja tudni pótolni a nyugdíjba vonuló, vagy szakmát elhagyó gépkocsivezetőket – tette hozzá Árvay Tivadar.
A szakmai szervezetek számításai szerint egy gépkocsivezető után évente mintegy 4,2 millió forint a költségvetés adóbevétele, a hiányzó 8-10 ezer fővel ez hozzávetőleg 32 milliárdos adóbevétel-kiesést jelent, részletezte a szóvivő. De arra is felhívta a figyelmet, hogy ha sorfőhiány miatt áll egy jármű, az üzemanyagot sem vesz, útdíjat sem fizet.
Az érdekképviseletek szerint a munkaerőhiány mérséklése érdekében a gépjárművezető-képzést állami finanszírozás mellett be kellene építeni a felnőttképzési rendszerbe. A napi díjak emelése is az egyéb juttatások pedig a munkaerő elvándorlás gátolnák meg. Úgy vélik, béremelés, a szociális biztonság és a munkakörülmények javítása révén haza lehetne csábítani a külföldön dolgozó magyar gépkocsivezetőket.

Így lett felzárkózóból lecsúszó Magyarország: nem csoda, hogy fénysebességgel hagy le minket a régió
Magyarország oktatási és egészségügyi közkiadásai jelentősen elmaradnak az európai átlagtól, és az elmúlt évtizedben a közép-kelet-európai régión belül is hátracsúszott az ország.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


