Hajmeresztő, ami a boltok pénztárainál történik: ezzel kevés magyar vásárló számolt év végén
Éves alapon továbbra is óriási mértékben megdrágult idehaza a tej, a paradicsom és a liszt is.
Éves alapon továbbra is óriási mértékben megdrágult idehaza a tej, a paradicsom és a liszt is.
Egy év alatt nagyon megugrott a 2,8 százalékos UHT tej, az uborka és a finomliszt ára is. De egy hónap alatt is történtek turpisságok.
Miközben általánosságban éves, és havi alapon is elég fékezett inflációról lehet beszámolni Magyarországon, addig azért bőven akadtak olyan termékek, amik jócskán megdrágultak.
A legfrissebb adatokból az derül ki, hogy a magyar vásárlók továbbra sem hagyhatták maguk mögött bizonyos élelmiszerek brutális drágulását.
2024. márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6%-kal haladták meg az egy évvel korábbiakat.
Nagyon durva az, ami most a kakaóbabbal történik a világban. Ennek pedig nagyon súlyosak a következményei.
Instant kakaópor, légfrissítő, szemeteszsák, gyümölcs üdítők, kólák, pékáruk, jégkrémek, megannyi termék, amiknek a kiszerelése durván összement a boltokban.
Miközben azért bizonyos termékeknek az ára jócskán zuhanni látszik Magyarországon éves szinten addig azért havi szinten újra emelkednek az árak.
Európa szerte forronganak a gazdák, most viszont tél van, a mezőgazdasági munkák kevéssé vannak. Éppen ezért rövid távon nem kell a magyar vásárlóknak drágulástól tartani.
Hiába nőttek a fizetések Magyarországon 2019-2023 között, bizonyos élelmiszerek ára annyi elszállt, hogy ezekben mérve sokkal rosszabbul élnek a magyarok.
Akárcsak 2022-ben, úgy a még súlyosabb 2023-as infláció is az alacsony jövedelemmel rendelkező magyar háztartásokat és a nyugdíjasokat sújtotta leginkább.
Meglehetősen nagy reklámkampánnyal vezették be nemrégiben a magyar piacra a Doritos tortilla chipset. Igaz, Romániában, de még Ausztriában is olcsóbb megvenni.
Éves viszonylatban még mindig nem állunk a legjobban, de legalább eljutottunk odáig, hogy sok alapvető élelmiszer ára láthatóan csökken.
Éves szinten továbbra is pokolian drágul a brikett, a kristálycukor és a mosószer is Magyarországon. Havi szinten viszont a női ruházkodást érte az egyik legnagyobb sokk.
12,2%-kal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest, a járműüzemanyagok ára jelentősen emelkedett, az élelmiszereké csökkent augusztushoz viszonyítva.
A Lidl-nél például bővítik az akciós termékek körét.
Magyarországon az elmúlt 1 évben 38, de két év alatt összességében már 68 százalékos átlagos áremelkedést produkáltak a burgonyachipsek.
Az elmúlt egy évben az egekbe lőtt ki az őrölt fűszerpaprika ára Magyarországon, ráadásul egyre több az import termék is.
Az elmúlt egy hónap legnagyobb érdekesség az árak alakulása szempontjából egyértelműen az volt, miként változott meg több mint egy év árstop után az érintett termékek ára.
2023. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 16,4 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat.