A Lidlnek senki sem tud ellenállni? A napokban megjelent hirdetésében 20 fajta terméket árul 100 forintért a Lidl, egyes árucikkek 44 százalékos kedvezménnyel kaphatók. Az olcsóságáról híres német üzletlánc élete igazi sikertörténet, amit azért jónéhány botrány is tarkít.
Mit tudhat a vállalat, melynek alapelvei a multik közhelyszótárának legdíszesebb példáját jelentik: "A vevők elégedettsége formálja tetteinket."
Az 1930-as évek elején Németországban Josef Schwartz élelmiszerkereskedő céget alapított, Schwarz Lebensmittel-Sortimentsgrosshandlung néven. Néhány év múlva csatlakozott hozzá egy nyugdíjas tanár, Ludwig Lidl, közösen pedig létrehozták a Lidl & Schwarz Élelmiszer Nagykereskedést.A tomboló gazdasági világválság idején az alapítók üzleti stratégiája az volt, hogy ellátják az elszegényedett, a rohamtempójú infláció miatt szenvedő családokat olcsó, mégis a körülményekhez képest jó minőségű élelmiszerrel.
Később a vállalat tevékenysége több területre vált szét: a diszkont-élelmiszerüzlethálózat a Lidl cégnév alatt, illetve a hipermarketek és önkiszolgáló áruházak a Kaufland és Handelshof néven váltak ismertté.
1977-ben Josef Scwarz fia, Dieter Schwarz megalapította a Lidl&Schwarz-ot, amit ma is ismerünk. Az első Lidl diszkontáruház 1973-ban nyílt meg Ludwigshafenben, a nagy konkurens, az Aldi mintájára. Schwarz ekkor megvette a Lidl nevet apja társától.
A 80-as évek végéig tartó erőteljes németországi és a 90-es évek elejétől fokozódó nemzetközi expanziónak köszönhetően mára Európa szinte összes országában találkozhatunk Lidl- áruházakkal.
Üzleteit megtalálhatjuk Írországtól Szlovákiáig, Svédországtól Görögországig. A hírek szerint azonban a gazdasági válság lelassította a vállalat terjeszkedését, így az is elképzelhető, hogy csúsztatják a Kanadába, Mexikóba és Ausztráliába irányuló bővülési terveket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Kelet-Európa viszont továbbra is a közeljövő céljai közt szerepel, így hamarosan találkozhatunk a kék- sárga- piros felirattal Románia, Bulgária, a volt Jugoszláv országok, és a Balti-államok területén is (forrás: wikipedia).
Magyarországon a Lidl a 2004-es piaci megjelenés óta több mint száz üzletet nyitott, és a cég folyamatos üzlethelyiség-keresése mutatja, hogy ez a szám biztosan növekedni fog -persze egyelőre még távol vagyunk Németországtól, ahol ötezernél is több üzletükben vásárolhatunk.
Az olcsóság titka
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


