Egyre agresszívebb a Tesco

2009. február 27. 11:30

Az egyik legnagyobb szupermarket- lánc árpolitikája fokozatosan agresszívebb képet mutat: a Tesco a válság miatt árérzékenyebb vevőket egyre nagyobb kedvezményekkel próbálja magához édesgetni.

Nagy-Britanniában a tervek szerint 3000 termék árát csökkentik, elsősorban a mirelit árukészleten belül, a friss hústól egészen a bébiételekig- ezzel is felkészítve a vásárlókat a közelgő húsvéti szezonra. Az árcsökkentés több 10 millió fontjába is kerülhet az áruházláncnak.

Richard Brasher, a Tesco kereskedelmi igazgatója szerint a mirelit termékek rendkívül népszerűek. A gazdasági nehézségek miatt növekszik ugyanis azok száma, akik hónapról-hónapra élnek, a mélyhűtött élelmiszereket viszont hosszú ideig tudják otthon tárolni- így amikor az embereknek több pénzük van, több fagyasztott terméket is vásárolnak.

Ugyanakkor a Tesco-nak egyre több konkurenssel kell felvennie a versenyt, hiszen az olyan láncok, mint az Aldi, a Lidl, az Asda napról-napra több vásárlót csábítanak folyamatos, rendkívül alacsony áraikkal.

A Tesco ezért kimondottan alacsony árkategóriájú termékeket forgalmazó üzletekkel próbálkozik. Tavaly ősz óta 350 ilyen bolt nyílt a szigetországban, és további 100 várható a közeljövőben.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Elemzők szerint azonban ezek az üzletek nem jelentenek feltétlenül sikert, hiszen a Tesco sokszor még így sem tud a konkurenciánál olcsóbban árusítani. Mint arról korábban beszámoltunk, az üzletlánc nyeresége elmaradt a várakozásoktól, a konkurensek jobban teljesítettek az elmúlt hónapokban. A helyzetet a cég részvényei is megérzik, a hálózat tőzsdén mutatott teljesítménye sem a legjobb manapság.

Ugyanakkor a világméretű terjeszkedés nem áll meg: Magyarországon is új boltok nyílnak, Tesco Express néven- elsősorban a nagyvárosok központjainak vásárlóit célozzák meg az olcsó termékekkel.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 17. csütörtök
Endre, Elek
29. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?