A Magyar Nemzeti Bank kedden dönt az alapkamatról, miközben jelentős gazdasági változások történtek az elmúlt hónapban.

Az MNB 17,6 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Direct Kft.-re nyilvántartásainak hiányosságai, illetve az ügyféltájékoztatás, a termékelemzés és ajánlatadás, valamint a panaszkezelés kapcsán megállapított jogsértések miatt.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) célvizsgálatot folytatott le a 4Life Direct Kft. biztosítási többes ügynöknél a 2022. április 27-étől az ellenőrzés lezárásáig tartó időszakot áttekintve. A pénzügyi felügyelet megállapította, hogy a társaság a szerződések megkötésének előkészítése során – többes ügynöki engedélyéhez képest tévesen megválasztott működési modelljére, egyetlen biztosítóval kialakított értékesítési kapcsolatára tekintettel – egyáltalán nem kínált versengő termékeket ügyfelei számára, ezáltal nem többes ügynökként működött, így az ügyfelek érdekeit védő alapvető rendelkezéseknek nem felelt meg. A jogszabály szerint ugyanis a többes ügynök alapvető feladata, hogy a biztosítási szerződés megkötése előtt az ügyfél igényeihez igazodó termékcsoportban elegendő számú biztosítást elemezzen, ehhez elengedhetetlen a több biztosítóval fennálló együttműködés.
A vizsgálat azonosította emellett, hogy a 4Life Direct Kft. több esetben úgy foglalkoztatott munkatársakat, hogy azok felügyeleti nyilvántartásba vétel hiányában biztosítást közvetítettek, ezzel a társaság jelentős, az ügyfeleket védő, garanciális szabályt szegett meg. Hiányos volt közvetítői nyilvántartása is, amely nem volt alkalmas az érintett közvetítő személyek jó hírnevének, illetve más, végzettséggel, képzéssel-továbbképzéssel kapcsolatos adatkategóriáknak a rögzítésére. A felügyeleti hatóság a 4Life Direct Kft. oktatási, képzési-továbbképzési belső nyilvántartásával kapcsolatosan is hiányosságokat állapított meg. A számviteli nyilvántartásaiban (főkönyvben) szereplő egyes adatok nem voltak összhangban a felügyeleti adatszolgáltatásaival, illetve egyes tételeket téves minősítéssel szerepeltetett felügyeleti adatszolgáltatásaiban.
A 4Life Direct Kft. panaszkezelési szabályzatának tartalma nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, továbbá a panaszok teljes körű és határidőben történő megválaszolására vonatkozó kötelezettségének sem tett maradéktalanul eleget. Fentiek mellett a vizsgálat megállapította, hogy a többes ügynök a szerződések megkötését megelőzően nem minden esetben teljesítette teljeskörűen az ügyfelei felé fennálló, a biztosításközvetítőktől elvárt tájékoztatási kötelezettségét.
A feltárt jogsértések miatt az MNB a ma közzétett határozatában 15 millió forint felügyeleti és 2,6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a többes ügynökkel szemben, továbbá kötelezte a feltárt hiányosságok pótlására és a jogszabályszerű működés helyreállítására.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


