15-20 milliárd forintot veszített a dohányipar a vendéglátóhelyi dohányzás egy évvel ezelőtti betiltása óta - írja a csütörtöki Népszabadság.
Bár a dohánycégek hivatalosan nem közölték, hogy mekkorát esett a forgalmuk (annál is inkább, mivel nehéz különválasztani a tiltás és a tavalyi év folyamán több lépcsőben emelt jövedéki adó nyomán bekövetkezett drágulás hatását), azonban nem hivatalos iparági becslések szerint 5-6 százalékra teszik kifejezetten a vendéglátóhelyi tiltás nyomán bekövetkezett piaczsugorodást.
Különösen a téli, hideg időszakban érezhető a kisebb forgalom, amikor az üzlethelyiségekből kevesebben kívánkoznak ki az utcára füstölögni.
A dohánytilalom betartásának ellenőrzésével megbízott Állami Népegészségügyi és Tisztifőorvosi Szolgálat novemberi célvizsgálata során országosan négyezer helyet kerestek fel az ellenőrök, és azt tapasztalták, hogy a vendéglátósok túlnyomó többsége betartja a dohánytilalmat. Mindössze az esetek hat ezrelékében találtak szabálytalanságot, amiért összesen 250 ezer forint bírságot szabtak ki, azaz jóformán kifogástalanul működött a tilalom - olvasható a Népszabadságban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


