A német Siemens AG ipari konszern mintegy 6000 fős leépítést tervez, ebből 2850-et Németországban - jelentette be a vállalat kedden.

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban, reagálva az autóipar lassulására és az elektromos autók iránti kereslet csökkenésére. A leépítés 2029-ig fokozatosan zajlik, miközben a vállalat célja a termelékenység növelése és a költségek csökkentése. A döntés egy nagyobb átalakítás része a Volkswagen csoporton belül, amely összesen 48 ezer állást érint.
Az Audi hétfőn bejelentette, hogy 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban. A döntés hátterében az autóipar lassulása, az elektromos autók iránti kereslet csökkenése és az egyre erősödő kínai verseny áll – írja a Deutsche Welle alapján a hvg.hu. A leépítést fokozatosan, 2029-ig hajtják végre, ami az Audi globális munkaerejének körülbelül 8 százalékát érinti. A vállalat szerint a cél a termelékenység, a gyorsaság és a rugalmasság növelése.
A kötelező elbocsátásokat korábban 2029 végéig megakadályozó munkahelyvédelmi programot most 2033 végéig meghosszabbították. Ennek értelmében a létszámcsökkentés elsősorban a szerződések lejártával, nyugdíjazással vagy felmondásokkal valósul meg, az üresedő pozíciók betöltése nélkül.
A döntés középtávon évi 1 milliárd eurós megtakarítást eredményezhet. Ez egy nagyobb leépítési folyamat része a Volkswagen csoporton belül, amely összesen 48 ezer munkahelyet érint. A Volkswagen 35 ezer állás megszüntetésével járó költségcsökkentési programot indított, a Porsche 3900 munkahelyet épít le, míg a Cariad, a cég szoftverfejlesztő részlege 1600 fős csökkentést tervez.
Az Audi már 2019 óta 9500 munkahelyet szüntetett meg a gyártás területén, hogy forrásokat szabadítson fel az elektromos autókra való átálláshoz és növelje a nyereségét 9-11 százalékra. Ez a cél azonban nem valósult meg. A vállalat várhatóan kedden teszi közzé 2024-es eredményeit, de az eddigi adatok alapján jelentősen elmaradnak a tervektől.

Teszten Európa kedvenc Toyotája: letaszíthatja a trónról a Vitarát Magyarországon az új Yaris Cross?
Alaposan leteszteltük Európa kedvenc Toyotáját, a megújult Yaris Crosst. A legendás kisautó SUV-osított változata a gyártó legfejlettebb hibridhajtását kínálja.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Még idén elérheti a százmilliárdos álomhatárt ez a magyar étrend-kiegészítő gyártó
Lévai Bálintot, a BioTechUSA vezérigazgatóját és társtulajdonosát kérdeztük.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


