Bár mindenki tudatában van annak, hogy az autónk karbantartása és javíttatása hatalmas összeg lehet a költségvetésben, sokan mégis elemi hibákat követnek el az autótartás kapcsán.
A külföldi autógyártók évtizedes dominanciája a kínai piacon véget érni látszik. A helyi elektromos járműgyártók, mint a BYD és a Xpeng, gyors térnyerése alapjaiban forgatja fel a világ legnagyobb személyautó-piacát, komoly kihívás elé állítva a globális autóipari óriásokat - írja a CNN.
A Volkswagen, a világ második legnagyobb autógyártója, hétfőn bejelentette, hogy költségcsökkentés céljából akár németországi üzemeket is bezárhat. A vállalat pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz szerint a Volkswagennek "egy, talán két éve" van a helyzet megfordítására. Kínában, a cég legnagyobb piacán, az eladások több mint negyedével csökkentek az elmúlt három évben.
Nem csak a Volkswagen küzd nehézségekkel. A Ford és a General Motors eladásai és piaci részesedése is zsugorodik Kínában, ahogy a helyi fogyasztók egyre inkább a hazai márkákat részesítik előnyben. A Kínai Személyautó Szövetség adatai szerint a külföldi autógyártók piaci részesedése 53%-ról 33%-ra esett vissza két év alatt.
A profitabilitás is nyomás alá került. A Toyota kínai vegyesvállalatainak bevétele 73%-kal csökkent az előző évhez képest, míg a GM kínai vegyesvállalatai sorozatos veszteségekről számoltak be. Mary Barra, a GM vezérigazgatója szerint: "Nagyon kevesen keresnek pénzt (Kínában). Ez fenntarthatatlan, mert az ott pénzt vesztő vállalatok száma nem folytatódhat a végtelenségig."
A helyzetet súlyosbítja a kínai elektromos autópiacon dúló árháború. Több külföldi gyártó kénytelen volt átszervezni vagy bezárni kínai üzemeit. Michael Dunne, az autópar veteránja szerint "a nagy növekedési ütem és a hatalmas nyereség (Kínában) dicsőséges napjai véget értek".
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
-
Új vásárlók a magyar drogériákban: így változott meg a piac
A drogérialáncok nem csak hazánkban, Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.