Június 8-tól fizetőssé vált az M44-es és M85-ös autópálya teljes hossza.

Figyelem! Rengeteg, eddig ingyen használható út válik fizetőssé hamarosan: komoly büntetést kaphatnak az autósok
Több, eddig ingyen használható útszakasz is fizetős lesz májustól, ez derült ki egy rendelettervezetből. A matricaköteles úthálózat kibővül az idén tavaszra elkészülő M44-es úttal, ami Kecskemétet köti össze Békéscsabával. Fizetős lesz az M85-ös utolsó, Soprontól az osztrák határig vezető szakasza is. A fizetős úthálózat bővítéséből idén 1,95 milliárd forintnyi pluszbevétele lehet az államnak.
Májustól fizetősek lesznek az idén elkészülő gyorsforgalmi utak – derült ki az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) rendelettervezetéből, amelyet kedden bocsátottak társadalmi vitára – írja a 444.
A dokumentum azokat az utakat sorolja fel, amelyek használatáért a rendelet megjelenése utáni 31. naptól – azaz vélhetően május első felétől – fizetni kell majd. A tárca indoklása szerint közel 81 kilométer közút díjfizetési rendszerbe vonása "vált aktuálissá".
A tervezett rendelet melléklete 2633 pontban sorolja fel azokat a gyorsforgalmi és főutakat, amelyekért a teherforgalomnak a megtett úttal arányos díjat (e-útdíjat) kell fizetnie, valamint 46 pontban sorolja azokat az autópályákat és autóutakat, amelyek a jogszabály hatályba lépése után matricakötelesek lesznek a személyautók számára is.
A matricaköteles úthálózat kibővül az idén tavaszra elkészülő M44-es úttal, ami Kecskemétet köti össze Békéscsabával. Fizetős lesz az M85-ös utolsó, Soprontól az osztrák határig vezető szakasza is. A teherforgalom számára fizetőssé válik az 5-ös, az 53-as és az 54-es főút, valamint a Zsámbéki-medencében vezető 103-as út is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A hatásvizsgálati lap szerint a fizetős úthálózat bővítéséből idén 1,95 milliárd forintnyi pluszbevétele lehet az államnak.
Címlapkép: Máthé Zoltán, MTI/MTVA

Egyre több magyar jön rá, ilyen használt kocsit érdemes venni 2025-ben: valósággal felrobbant a piac
Ismét jelentősen felülmúlja az elektromos és hibrid hajtáslánccal ellátott gépjárművek iránti érdeklődés a tavalyi szintet.

Gyengülnek az esztergomi Suzukik: közkedvelt motort vezet ki a gyártó, ennek sokan nem fognak örülni
Gyengébb új motort kapnak az esztergomi Suzukik: úgy tudni, az 1,5 literes változat kivezetésre kerül, az 1,4-es benzinmotor teljesítménye pedig 129 lóerőről 110-re csökken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


