A vezető kiskereskedelmi láncok nem tesznek eleget a fogyasztók védelmében a veszélyes vegyszerek és műanyagok ellen.
A Mercedes-Benz EQS elektromos luxusszedánja, amelyet a vállalat nagy várakozásokkal dobott piacra 2021-ben, jelentős kihívásokkal szembesült a piaci fogadtatás és az eladások terén. Az események rávilágítottak a prémium autógyártók előtt álló nehézségekre és az elektromos járművek piacát jellemző versenyhelyzetre - írta a Bloomberg.
A Mercedes-Benz Csoport 2021-ben mutatta be EQS elektromos luxusszedánját, amelyet a vállalat történetének az egyik legfontosabb újításaként pozicionáltak. A bemutatón olyan hírességek is részt vettek, mint James Cameron és Alicia Keys, akik az egekig magasztalták a járművet, melynek ára a 100 000 dollárt is meghaladja.
Három évvel később viszont az EQS a Mercedes egyik legnagyobb kudarcává válhat, ami arra világítana rá, hogy a prémium autógyártóknak is komoly kihívásokkal kell szembenézniük az elektromos járművek piacán.
A Mercedes esete arra is rámutat, hogy fontos lenne nagyobb hangsúlyt fektetni az elektromos járművek viszonteladói értékének védelmére.
Mi áll a csökkenő eladások hátterében?
Az EQS tervezése során a vállalat kevésbé „dobozos” formájúra tervezte az autót, aminek egyébként aerodinamikai előnyei is vannak, emellett így lehet megkülönböztetni az elektromos modellt a belső égésű motorral rendelkező társaitól. Az újítás ennek ellenére sem keltett nagy visszahangot a Mercedes megszokott vásárlói körében, akik leginkább a luxust és a kényelmet részesítik előnyben. A Mercedes vezetősége újabb fejlesztéseket jelentett be az EQS modell esetében, beleértve egy nagyobb akkumulátort és néhány olyan státusszimbólum-jelző változtatást, mint például egy hagyományosabb hűtőrács és új üléshuzatválaszték.
Az EQS eladásai jelentősen csökkentek, ami arra kényszerítette a vállalatot, hogy árleszállításokkal és kedvezményes lízingajánlatokkal próbálkozzon Kínában és az Egyesült Államokban – azonban ezek az intézkedések sem voltak elegendőek ahhoz, hogy jelentős mértékben növeljék a keresletet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A fenti változtatások jelentős költségterhet róttak a vállalatra és csökkentették annak nyereségességét. Az EQS maradványérték-problémái tovább súlyosbították a helyzetet: egy tanulmány szerint már egy egyéves EQS beszerzési ára majdnem 48%-kal alacsonyabb lehet az új autó áránál.
Egyébként nem csak a Mercedes küzd ezzel a problémával: más prémium márkák is hasonló helyzetben vannak. A Mercedes tapasztalata rámutat arra is, hogy bár fontos az innováció és az elektromos járművek gyártására való átállás, a gyártóknak vigyázniuk kell népszerű modelljeik villamosításakor - a BMW óvatosabb stratégiája például eddig sikeresnek bizonyult.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.