A dízel és a benzin ára között szokatlanul nagy különbség alakult ki a hazai töltőállomásokon, ami 2008 óta nem látott mértéket ért el az év...

Márciusban 13 199 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 2,4%-kal haladta meg az előző év azonos időszakát, és 14,8%-kal múlta felül a 2023-as márciusi eredményt – ezzel ez lett az elmúlt öt év legerősebb márciusa. Az első negyedév összesen 32 899 új autóval zárult, ami 3,8%-os éves növekedést jelent.
13 199 személyautó állt forgalomba márciusban a Datahouse friss adatai szerint, ami 2,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban volt, a 2023 márciusi számokat pedig 14,8 százalékkal sikerült felülmúlni.
Ahogy a lenti táblázatból is látszik, ez a hónap volt az utóbbi 5 év legjobb márciusa, és összességében is csak a 2020-as novemberi számok voltak jobbak.
Ami a negyedéves számokat illeti: az év első három hónapjában 32 899 személyautó kapott magyar rendszámot, 3,8 százalékkal több, mint 2024 azonos időszakában, a 2023-as adatot pedig 11,4 százalékkal múlták felül az idei számok.
A márciust a Suzuki nyerte 1547 forgalomba helyezéssel, második a Toyota 1258 darabbal, a harmadik pedig meglepetésre a Nissan lett, amelyből 1156 darabot állítottak forgalomba. A negyedik Skoda is 1000 darab felett végzett a múlt hónapban.
Az éves összesítésben is a Suzuki vezet, amely 2025-ben 4363 autót helyezett forgalomba, mögötte már csaknem 1000 darabos lemaradásban a Toyota áll, a harmadik pedig a Skoda 2981 forgalomba helyezéssel, negyedik a Ford 2496 darabbal.
Az ötödik helyen pedig az első három hónap adatai alapján a Volkswagen áll 2280 forgalomba helyezéssel - Papp Zoltán márkaigazgató legutóbbi interjúnkban többek között arról beszélt, idén nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a magánvásárlók felé is nyissanak, ezért is vezették be az új Start felszereltséget több modellnél is.
A 2025 első negyedéves adatai szerint a kimagasló teljesítményt nyújtó márkák közül a BYD érte el a legnagyobb növekedést, 264,63%-kal, míg a Ford is robosztus, 118,18%-os emelkedést könyvelhetett el 2024 első negyedévéhez viszonyírtva. Emellett a Kia, Renault és Mercedes pozitív, 38,37%-os, 24,80%-os és 21,10%-os növekedést produkált. Szintén a bővülést mutató kategóriába sorolható például a Volkswagen (15,79%), a BMW (9,56%), az Audi (8,37%), a Ssangyong (7,51%) és a Skoda (3,29%) is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezzel szemben több olyan márka is van, amelyek gyengébb vagy negatív tendenciákat jelentettek az előző év hasonló időszakához képest. A negatív teljesítményű kategóriában pedig a Peugeot (-4,17%), a Toyota (-9,74%), a Mazda (-13,44%), a Suzuki (-13,77%), a Nissan (-14,09%), a Dacia (-14,46%), a Hyundai (-14,61%), a Volvo (-19,20%), a Tesla (-28,70%) és az Opel (-32,91%) szerepelnek.
Ez most Magyarország kedvenc autója
Az adatokból az látszik, hogy 2025 első negyedévében a Suzuki S-Cross vezette a rangsort, 2141 darabbal, míg szoros verseny volt a Suzuki Vitara (1618) és a Skoda Octavia (1599) között. míg a Nissan Qashqai (1243) tovább erősítette pozícióját, és a Ford Tourneo Custom (892) egy másik kiemelkedő modellként szerepel a listán.
Ezen felül, a Kia Ceed (861), Toyota Corolla (711) és a Dacia Duster (686) szintén jelentős darabszámmal szerepelnek, jelezve a családi autók és kompakt modellek iránti stabil keresletet. Emellett olyan modellek is megjelennek, mint a Kia Sportage (605), Toyota Yaris Cross (600), Toyota C-HR (558) és a Suzuki Swift (549).
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


