Magyarországon októberben az előzetes adatok szerint 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Elképesztő mértékben drágultak meg itthon a legolcsóbb új autók. A Pénzcentrum friss gyűjtéséből kiderült, hogy 2022 októberében gyakorlatilag nincs új kocsi 4,3 millió forint alatt Magyarországon. Sőt, a legolcsóbb autók toplistájára ma már inkább az ötössel kezdődő vételár a jellemző: van olyan modell, ami egymillióval drágult a legutóbbi összegzésünk óta. Mutatjuk, melyek ma a legkevesebb pénzért megvehető, új autók.
Korábban a GKI kereslet előrejelző modellt készített a háztartások személygépkocsi vásárlásainak becsléséhez, amiből kiderült, hogy a háztartások új autó piaci keresletét - nem meglepő módon - erősen turbulens hatások befolyásolják. Az év elején kapott pénzösszegek (mint az szja-visszatérítés) fogyasztás generáló hatása ellen hat az egyre gyorsuló infláció, a rezsiemelés, valamint az újautó árak számottevő emelkedése. És egyre erősödnek a lakosság magatartásának óvatossági, ezáltal a keresletet is visszafogó elemei.
De miből válogathat az, aki kevés pénzből szeretne új autót vásárolni? A mozgástér már jó ideje szűkül, de most kijelenthető, hogy soha nem voltak még ilyen nehéz helyzetben azok, akik új autót szeretnének venni. Nem elég, hogy az új autók rohamosan drágulnak (és velük együtt a használtak is), de ráadásul ha valaki nem készleten lévő modellt vásárolna, annak fel kell iratkozni a többhónapos (vagy akár egy éven felüli) várólistákra.
2 modell helyett a nagy semmi 3,7 millió alatt
A hazai autódrágulást remekül szemlélteti, hogy mialatt 2021 februárjában még 5+1 olyan modellről tudtunk beszámolni, amelyet 3,7 millió forint alatt meg lehetett újonnan vásárolni. Ez idén januárra 2-re redukálódott,
mostani összesítésünkben pedig azt a rossz hírt kell közölnünk, hogy nincs olyan új autó, amit 3,7 millió forintért meg lehetne venni.
A legolcsóbb hazai új autó még a Mitsubishi Space Star, ami év elején még 3 millió 560 ezer forint volt, most viszont az importőr weboldala szerint már a legalapabb modellért is 4 millió 330 ezer forintot kérnek el. Azaz 770 ezer forinttal kerül többe, mint januárban. Ezzel a vételárral egyébként akkor csak a negyedik lehetett volna a toplistán.
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz körül a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
A második legolcsóbb autó még mindig a Hyundai i10-es, de ma már ez sem fér be 3,7 milla alá. Sőt, ha valaki nem a legfapadosabb verziót szeretné, annak már a 4,7 millió is kevés lehet, ugyanis az árlista szerint most a legolcsóbb i10-esért 4 millió 549 ezer forintot kell fizetni. Azaz a legalapabb verzió év eleje óta 950 ezer forintot drágult.
Harmadik helyen még mindig a KIA Picanto áll, ami most legalapabb verzióban 4 millió 649 ezer forintba kerül. Év elején még pont befért 4 millió alá a legfapadosabb verzió, úgyhogy könnyen ki lehet számolni, hogy 650 ezerrel emelkedett a legolcsóbb változat ára is.
És innen jön a hidegzuhany, ugyanis a toplista további részében csak 5 milliónál drágább autót találunk!
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A negyedik helyezett Fiat Panda ugyanis legkevesebb 5 millió 20 ezer forintért vihető a kereskedésből - és eddig nem is szerepelt a toplistáinkon.
Itt múlik el a világ dicsősége: az egy egykoron árbajnok Dacia nemhogy a top 3-ból is kiszorult, de a legolcsóbb Sandero ma már 5 089 000 forintba kerül újonnan. A hivatalos oldalon ráadásul a másik nagy kedvenc Logan jelenleg nem is rendelhető. Legutóbbi összeírásunk óta a Dacia Sandero legolcsóbb változatának ára több mint 1 millió forinttal emelkedet.
Sőt, az ötössel kezdődő listaár már csak azért is fájdalmas, mert 2021 elején 3,4 millióért már lehetett új Sanderót venni.
Legutóbbi toplistánkon szerepelt még a Suzuki Ignis is, amely akkor 4 millió 510 ezer forintba került. Manapság a legolcsóbb változat 5 millió 390 ezerbe kerül a gyártó oldala szerint. A legolcsóbb Swift egyébként csak 30 ezerrel drágább.
Ennyibe kerül a magyarok kedvenc autója
Annak pedig mélyebben kell a zsebébe nyúlni, aki az eladási listákat vezető Suzuki SX4 S-Crossra vágyik. A gyártó épp szeptember közepén emelte meg újból az Esztergomban készülő modell árát, ami így kedvezménnyel már legkevesebb 7,5 millió forintba kerül. A fullextrás S-Cross pedig kedvezményesen 12,4 millió forintért lehet a miénk.
A Vitara legjobban felszerelt, kéttónusú fényezésű, panorámatetős, hibrid, összkerekes kivitelének a hivatalos listaára 12,82 millió forint (kedvezménnyel 11,77). A fapados, lágy hibrid változat pedig 8,04 millió forintba kerül, hűségprogram kedvezménnyel pedig 6,99 millióba.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.