Szlovákiában is elindította online üzletágát a Tesco, így Lengyelország és Csehország után újabb e-commerce piacon terjeszkedik a világ egyik legnagyobb áruházlánca. A tervek szerint nálunk jövőre indíthatja internetes vásárlási felületét a lánc, ha alacsony árakkal indít, komoly piaci előnyt szerezhet.
Lengyelország és Csehország után Szlovákiában is elindította online kereskedelmi üzletágát a Tesco. A hírek szerint egyelőre egyfajta tesztjelleggel működik a netes vásárlás a Tescónál, heti ezer vásárlást tudnak bonyolítani, a vevők húszezres termékválasztékból vásárolhatnak, egyelőre Pozsonyban és környékén. A netes vásárlás hasonlóan indult Lengyelországban is, ahol kezdetben csak Varsóban és néhány nagyobb városban volt elérhető a házhozszállítás, év végéig azonban 6-8 régióra kiterjesztik majd a szállítási területet. Az áruházlánc egyelőre két pozsonyi üzletéből látja el a házhozszállítást, a későbbiekben újabb boltokat is bevonnak a netes kereskedésbe.
Hozzánk jövőre jöhet
A Tesco-Global Áruházak Zrt. jövő évi tervei közt szerepel az online kereskedelem elindítása - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t az áruházlánc szeptember végén. Magyarországon a Tesco eddig a különböző áruházformátumok létrehozására törekedett, a vállalat a többcsatornás értékesítésre a jövő évben kíván hangsúlyt helyezni. Ugyanakkor online kereskedelmi szolgáltatásának bevezetését nem hátráltatja külső környezeti/piaci tényező, ez mindössze üzletpolitikai kérdés.
Fotó: http://potravinydomov.itesco.sk/
A Tesco célja, hogy az internetes kereskedelemben is pozíciókat építsen ki, az online élelmiszer-értékesítésben az áruházlánc komoly lehetőséget lát - nyilatkozza pénteken az InfoRádió Aréna című műsorában Garry Gray, a vállalat magyarországi vezérigazgatója, aki arról is beszélt, hogy Magyarországon a lakosság jelentős része előtt az internet-hozzáférés lehetősége adott, de csak nagyon kevesen vásárolnak a weben élelmiszert. A jövőben ez új terület lehet.
Letarolhatja a piacot
A kiszállítás árai Szlovákiában már nem annyira alacsonyak, mint Lengyelországban: a lengyeleknél a szállítási díj 98 grosztól (70 forint) 9,9 zlotyig (700 forint) terjed, Szlovákiában - tapasztalataink szerint - 4 euróba, azaz közel 1200 forintba is kerülhet. Egy, a Pénzcentrum.hu által megkérdezett piaci elemző szerint ha Magyarországon alacsony díjakkal működik majd az áruházlánc online vásárlási üzletága, az eleinte rengeteg új vevőt -köztük olyanokat, akik még soha nem vásároltak az interneten- fog vonzani. Ha pedig hosszú távon fenntartják az alacsony szállítási díjakat, az több évre online piacvezetővé teheti a Tescót Magyarországon, elsősorban az élelmiszer-és vegyiáru területén, de a műszakicikk-kereskedelemben is.
Úgy tudjuk, a Tesco mellett más üzletláncok is készülnek a magyar online piacra. Foglalkozik az online kereskedelem gondolatával az Auchan is - mondta el lapunknak Gillemot Katalin, a hipermarketlánc kommunikációs igazgatója, aki szerint konkrét tervek még nincsenek, jlenleg több lehetőséget is vizsgálnak. A kommunikációs igazgató szerint mintául szolgálhatnak a más országokban (Franciaország, Oroszország) működő Auchan Drive áruházakat.
Miért vagyunk lemaradva?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kicsi a piac, gyenge a vásárlóerő, nálunk nem alakult még ki az a réteg, aki az interneten keresztül intézné nagybevásárlásait - sorolta a lemaradás okait a Pénzcentrum.hu-nak a Nagy Sándor, a Magyarország vezető online élelmiszerkereskedelmi üzletláncának számító G'Roby ügyvezetője. A szakember szerint a nagy láncok akkor indítják majd el online üzletágukat, amikor biztosak lesznek abban, hogy az megéri nekik. Márpedig egy ilyen szolgáltatás nem kis költséggel jár, hiszen meg kell teremteni a kiszolgálás, a logisztika, a kiszállítás és az ügyfélszolgálat egységét.
Már önmagában a szállítás megszervezése is hatalmas befektetés, hiszen -
ha az egész országot le akarják fedni- száznál is több teherautóra van
szükség, ezeknek egy része pedig speciális hűtőkocsinak kell, hogy
legyen, a magyar logisztikai-és futárcégek túlnyomó többsége viszont
nincs egy ilyen projektre felkészülve. Ráadásul olyan "apróságokra" is
érdemes figyelni, hogy a szállító pontosan érkezik-e, megfelelően
kommunikál-e a megrendelővel, vagy hogy a csomag ne legyen összetörve,
megfelelő legyen a hőmérséklete (hűtött, mirelit termék esetén).
Igény elvileg lenne rá
Egyharmaddal nőtt két év alatt Magyarországon az olyan fogyasztók aránya, 8 százalékra, akik élelmiszert és italt online terveznek vásárolni a következő félév során. Ennél jóval többen, a megkérdezett magyarok 46 százaléka tájékozódott a megkérdezés előtti hónapban élelmiszer vásárlása előtt Interneten, például árakról vagy más fogyasztók véleményéről. Többek között ezt állapítja meg meg 56 országban, köztük Magyarországon az a globális felmérés, amelyet idén és tavalyelőtt végzett a Nielsen, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, ismereteket szolgáltató globális vállalat.
Magyarországon a tavalyelőtti
66-tal szemben idén a fogyasztók 54 százaléka tervezi, hogy online
vásárol valamilyen árucikket vagy szolgáltatást a következő hat hónap
során. Hazánkban az Interneten vásárlók között legnépszerűbb a könyv és
újság, amelynél az online beszerzést tervezők aránya 40 százalékról
20-ra csökkent, kétéves összehasonlításban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.