Mindhárom használt lakáspiaci szegmensben emelkedtek az árak 2024 első negyedévéhez képest. A legnagyobb drágulást az eddig relatíve olcsóbb panellakásoknál mértek.
Várhatóan 1040 forint lesz majd egy nagyfröccs a 2019-es Sziget fesztiválon, ez bő 7 százalékos emelkedés tavalyhoz képest. Termékek terén viszont nem lesz változás, az idei évben is a Dubicz Borászat fehérjét, rozéját és vörösét töltötte a Borháló a hivatalos Sziget-palackokba - azaz főként a csapra köthető 10 literes bag-in-box kiszerelésbe. A várható emelkedéssel kalkulálva a Pénzcentrum kiszámolta azt is, hogyan alakulhat idén a sör, és a röviditalok ára az idei Sziget fesztiválon.
Az idei évben is a Borháló lesz a nagy nyári fesztiválok - a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál - kizárólagos borbeszállítója - tudtuk meg a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján. A termékeket illetően sincs nagy meglepetés: idén is a Mátrai borvidéket képviselő Dubicz Borászat kerül majd a csapokra.
A sauvignon blanc alapú Sziget White-nak, valamint a kékfrankos és pinot noir házasításából készült Sziget Rosénak tisztán és fröccsként is mindig frissnek, élvezetesnek kell lennie. Ennek érdekében a két alapbort hűtve, oxigéntől elzárva, acéltartályokban tárolják a pincészetben, és a fogyást figyelve rugalmasan, frissen letöltve, 10 literes bag-in-box kiszerelésben szállítják a helyszínekre a rendezvények ideje alatt.
A gyors kiszolgálást csapológépek biztosítják. A Sziget White és a Sziget Rosé palackban is vásárolható lesz, hozzájuk harmadikként csatlakozik a kékfrankosból és cabernet franc-ból házasított Sziget Red. A különleges élményre vágyók, illetve a magyar borkészítéssel először találkozó külföldi vendégek a Dubicz reprezentatív prémium szortimentjéből is válogathatnak a fesztiválokon.
És akkor az árakról. Ugyan a hivatalos árakat a Sziget egyelőre nem tette közzé, a Pénzcentrum annyit azért megtudott a Borhálótól, hogy egy nagyfröccs várhatóan 1040 forint lesz majd a 2019-es Sziget fesztiválon (a fesztiválok árképzése eltérő, így a Volt, a Balaton Sound, B.my.Lake és a Strand Fesztivál árairól egyelőre nincs információnk). Tavaly a sima Sziget borokat 450 forintért mérték, míg egy deci Fonyódi szénsavas ásványvízért 70 forintot kértek, így a nagyfröccs legutóbb 970 forintból jött ki.
Amennyiben ugyanezzel az emeléssel kalkulálunk a sör, a rövid italok esetében is, akkor a következőkre számíthatunk: a csapolt sör tavaly 700 forint volt, idén 750 forint lehet, a doboz ára pedig 855 forintra kúszhat fel a tavalyi 800 forintról. A 2018-as Szigeten a 4 cl-es rövid italok egységesen 1250 forintot kóstáltak, így a 7 százalékos emelkedéssel ezúttal 1340 forint lehet az egységár. A kalkulált árakat kerekítettük.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A borháló sajtóeseményén betekintést kaptunk a fogyasztási trendekbe is. Mint elmondták, a hidegen csapolt rozéból 2018-ban 14 százalékkal kellett többet a helyszínekre szállítani, mint két évvel korábban; az így kimért közel 15 ezer liter rozé a nagy kiszerelésben beszállított fehér alapbor értékesítését 11 százalékkal haladta meg. A kimért, csapolt fehérek eközben közel 30 százalékkal erősödtek, a prémium fehérborok értékesítése pedig csaknem megtriplázódott három év alatt.
- árulta el Kathona Krisztián, a Borháló borbeszerzésért is felelős alapító tulajdonosa.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


