A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
Újabb csörte bontakozott ki a Spar és a magyar kormány között a héten. Miután Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország vezérigazgatója bejelentette, hogy a tulajdonosok nem terveznek kivonulni az országból, Gulyás Gergely ismét perrel fenyegetőzött a kormányinfón.
Újabb csörte bontakozott ki a SPAR és a magyar kormány között a héten. Miután a SPAR magyarországi vezérigazgatója, Heiszler Gabriella a kiskereskedelmi lánc rendkívüli sajtótájékoztatóján leszögezte, hogy egyeztetett a tulajdonosokkal, akik megerősítették, hogy nem terveznek kivonulni Magyarországról, Gulyás Gergely ismét bejelentette, hogy jó hírnév megsértése miatt beperelték a SPAR-t. De hogyan jutottunk el idáig, mi ez a cicaharc a kabinet és az ország egyik legnagyobb munkáltatója között?
Mi ez a balhé a SPAR és Orbánék között?
Forrnak az indulatok, miután a SPAR osztrák anyavállalatának vezérigazgatója, Hans Reisch éles kritikát fogalmazott meg a magyar kormány gazdaságpolitikájával, különösen a különadókkal és egyéb, szerintük versenykorlátozó intézkedésekkel kapcsolatban, amelyek miatt az Európai Parlament költségvetési ellenőrző bizottságánál is bejelentést tettek. Nem sokkal a Die Pressében megjelent nyilatkozat után a magyar kormány is megszólalt, elsőként a Nemzetgazdasági Minisztérium, majd később Lázár János is erős üzenetet küldött az élelmiszerláncnak, és már hetekkel ezelőtt belengették, hogy a magyar kormány rágalmazás miatt bíróság elé citálná a boltláncot, amit ugye a héten tartott kormányinfón ismét bedobott Gulyás Gergely, mindenféle konkrétum nélkül.
Az ügy kirobbanását és az első csörtéket követően jutott a Pénzcentrum birtokába a SPAR Igazgatótanácsának levele, melyet exkluzívan a cégcsoport magyar dolgozóinak küldtek ki a nemrég kirobbant botrány kapcsán. A levél szerint a SPAR Magyarország nyereséges lenne, ha nem lennének a szélsőséges ár- és adószabályok Magyarországon, amelyek munkavállalónként közel 8500 euróval (jelenlegi forintárfolyamon 3,4 millió forint) rövidítik meg a vállalat magyar leányát. Lázár János "vételi ajánlatára" reagálva elhangzik, hogy szeretnének Magyarországon tovább növekedni, új üzleteket nyitni és a meglévőket korszerűsíteni. A teljes levelet ide kattintva tudod elolvasni.
Az eset kapcsán persze számos kérdés merült fel, mint például az, hogy vajon mit reagál a cégcsoport a magyar kormány nem hivatalos vételi ajánlatára, melyet Lázár János fogalmazott meg. De sokakat érdekelhet az is, hogyan lehet extra profitról beszélni, és azt bevasalni egy az EU-ban kuriózumnak számító szabályozásra hivatkozva, ha egy cég konkrétan veszteséges. De a SPAR Magyarország, amely az ország ötödik legnagyobb munkaadója, közel 14 ezer dolgozóját és családtagjaikat is joggal foglalkoztahatja, vajon mi vár rájuk a jövőben, ha elmérgesedik a kormány és a munkadójuk közti viszony.
Annyi viszont biztos, hogy a vállalat hivatalos eredményei ugyan csak májusban jönnek majd ki, Heiszler Gabriella a héten tartott rendkívüli sajtóeseményen elmondta, a SPAR 2023-ban is veszteséges volt, nagyságrendileg ugyanakkora mértékben, mint 2022-ben. A vezető elmondta azt is, a vállalat 2023-ban mintegy 30 milliárd forintnyi különadót fizetett be az államkasszába, ha ez nem lett volna, akkor nyereségesek lettek volna. Heiszler Gabriella a SPAR esetleges kivonulásáról azt mondta,
erről nem én döntök, de a tulajdanossal való beszélgetések kapcsán azt mondhatom, hogy nem.
Kutatás: a kereskedelmi márkás termékek megítélése Magyarországon
A saját- avagy kereskedelmi márkák térhódítása kéz a kézben jár természetesen a fogyasztók árérzékenységével, amelyet egy-egy gazdasági válság, és a nyomában kialakuló egzisztenciális problémák csak még inkább tetéznek. Nagy kérdés ugyanakkor, hogy mindezek ellenére milyen is ezen olcsóbb, helyettesítő termékek megítélése a fogyasztók körében. A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről.
Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. A kutatás név nélküli és önkéntes, semmilyen visszakeresési lehetőséget nem tartalmaz, mindösszesen néhány percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a Pénzcentrum online felületén fogjuk közzétenni. Köszönjük, hogy részt veszel a kutatásban!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.