A Volkswagen szakszervezete sztrájkkal fenyeget, ha a vezetőség nem tesz engedményeket a bérek és gyárbezárások ügyében zajló tárgyalásokon.
A Simid csoporthoz tartozó bolgár Hebar vállalat a Lidl-lel való hosszú távú partnerségének köszönhetően képes volt kiterjeszteni exportpiacait Európában. A cég már 10 országban értékesíti termékeit, többek között Romániában, Görögországban és Szlovéniában. A siker titka a természetes alapanyagokban, a hagyományos technológiával készült, lassan kelt tésztában és az alacsony sótartalomban rejlik, amelyek minden nap garantálják a friss és finom kenyeret. Az automatizált gyártási folyamatok ellenére a vállalat mintegy 600 munkavállalót foglalkoztat, biztosítva ezzel a magas minőségű termelést és az ellátás megbízhatóságát - írja az Economic.bg.
A Simid csoporthoz tartozó bolgár kenyérgyártó vállalat, a Hebar már két évetizede áll partnerségben a német Lidl szupermarketlánccal. Ez a kapcsolat lehetővé tette számukra, hogy termékeiket 10 európai országban értékesítsék, köztük Romániában, Görögországban és Szlovéniában. A vállalat sikereinek kulcsa a természetes alapanyagok használata és a hagyományos technológiák alkalmazása mellett a kevés só felhasználása is.
A Hebar gyártósorai és kemencéi Plovdivban találhatóak, ahol minden folyamatot automatizáltan végeznek - az összetevők keverésétől kezdve a tészta formázásán át a sütésig és a csomagolásig. Az automatizálásnak köszönhetően a gyártás során emberi kéz nem érintkezik közvetlenül a termékkel, így biztosítva annak tisztaságát és minőségét.
Az elmúlt három év során az exportforgalom évente átlagosan 10 százalékkal növekedett. A vállalat mintegy 30-40 százalékát exportálja termelésének. A gyártósorokon való utazás során körülbelül 200 métert tesz meg a tészta, míg végül kenyérré válik egy kb. 6 órás folyamat eredményeként.
A Hebar mintegy 600 embert foglalkoztat, akik felügyelik a gépek működését és beavatkoznak, ha problémák merülnek fel. A vállalat nepáli munkaerőt is alkalmaz.
A Lidl-lel való együttműködés révén a Hebar hozzájárul ahhoz, hogy magas minőségű péktermékek kerüljenek az üzletlánc polcaira. Milena Dragiiska, a Lidl Bulgária vezérigazgatója kiemelte a bolgár gyártók rugalmasságát és képességét arra, hogy megfeleljenek a fogyasztói igényeknek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A partnerség másik fontos eleme a só- és cukortartalom csökkentése volt az elmúlt években. A Hebar 2020 óta alkalmazza ezt a stratégiát, ami jelentős sócsökkenést eredményezett termékeikben.
Stephan Röken, Németország helyettes nagykövete szerint ez az együttműködés nem csak gazdaságilag előnyös mindkét fél számára, hanem lehetőséget teremt arra is, hogy bolgár állampolgárok hazatérjenek és sikeres karriert építsenek otthonukban.
Címlapkép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.