Magyarországon októberben az előzetes adatok szerint 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
2022 végén a korábbinál visszafogottabb ütemű növekedés jellemezte a hazai elektronikus fizetési piacot a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb adatai alapján. A megelőző negyedévhez képest a tranzakciók darabszáma stagnált, míg értékük 12 százalékkal növekedett. A forgalmi adatok változása már egyértelműen jelzi az inflációs környezet változását és éves szinten a turizmus újraéledését is, azonban az elektronikus fizetés népszerűsége a romló gazdasági helyzet ellenére is változatlan maradt.
Az október-decemberi időszakban valamelyest lassult az elektronikus fizetési piac bővülése Magyarországon. A Magyar Nemzeti Bank 2022. október-december időszakra vonatkozó friss összefoglalója alapján a harmadik negyedévhez képest a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal belföldön lebonyolított tranzakciók száma az év utolsó három hónapjában stagnált, éves összehasonlításban pedig 17 százalékkal növekedett.
A növekvő infláció hatására ugyanakkor a tranzakciók összértéke negyedéves alapon 12 százalékkal, 2021. decemberéhez képest pedig közel 32 százalékkal növekedett, először átlépve a 3500 milliárd forintot. A készpénzfelvételek darabszáma tovább csökkent és összegük is elmaradt a kártyás vásárlásokétól, így az elektronikus fizetés népszerűsége a romló gazdasági környezet ellenére is töretlen maradt.
A kül- és belföldi turizmus fellendülése is kiolvasható az MNB adataiból, hiszen a hazai kibocsátású fizetési kártyákkal külföldön lebonyolított tranzakciók darabszáma éves szinten 22 százalékkal, a külföldi kibocsátású fizetési kártyákkal Magyarországon lebonyolított tranzakciók száma 41 százalékkal növekedett, a tranzakciók értéke pedig 38 és 55 százalékkal emelkedett 2021. október-decemberéhez képest.
A harmadik negyedévhez hasonlóan az év végén sem gyarapodott jelentősen a fizikai elfogadóhelyek és POS-terminálok száma, azonban az elektronikus kereskedelem dinamikus bővülése tovább folytatódott és az online elfogadóhelyek száma éves szinten 24 százalékkal nőtt és elérte a 42 ezer darabot.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Magyar Nemzeti Bank adatai is alátámasztják azon várakozásunkat, hogy az idei évben a korábbinál sokkal visszafogottabb lesz az elektronikus fizetési piac növekedésének üteme, legyen szó akár a forgalomról, akár az azt kiszolgáló infrastruktúráról. Azonban olyan körülmény sem látható, ami alapján gyökeres változás következhetne be a fizetési szokásokban, így az elektronikus fizetési megoldások biztosítása továbbra is a kereskedők és szolgáltatók alapvető érdeke
– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.