A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
2022. május 28-án több pontban is változáson mentek keresztül a fogyasztóvédelmi előírások. Szombat óta kötelező például értékelési és moderálási szabályzatot, vagy azzal egyenértékű tájékoztatást alkalmaznia azoknak a cégeknek, amelyek vásárlói véleményeket tesznek közzé. Szigorodtak továbbá a fizetett reklámok megjelenítésével, a szerződéskötést megelőző fogyasztói tájékoztatással vagy például az árkedvezmények bejelentésével kapcsolatos elvárások is. Azok a vállalatok, amelyek nem felelnek meg az új szabályoknak, hatósági elmarasztalás esetében akár a szankciót kiszabó határozat meghozatalát megelőző évben elért nettó árbevételük 10 százalékáig terjedő pénzbírsággal is büntethetőek
2022. május 28-a óta minden vállalkozásnak rendelkeznie kell egy úgynevezett értékelési-moderálási szabályzattal, ha közzétesz vásárlói véleményeket vagy értékeléseket. A dokumentum tartalmi és formai követelményeiről és a május 28-i változásokról a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közelmúltban publikált egy összegzőt, praktikus tippekkel.
A szankciók elkerülése érdekében kiemelten fontos, hogy a cégek tisztában legyenek azzal, hogy, még ha meg is fogadják a GVH javaslatait, a jogi megfeleléshez szükséges részletességet a GVH tájékoztatója nem éri el, ahogy az adatvédelem területére sem tér ki. Ezért ha a vállalkozás még nem készített értékelési-moderálási szabályzatot vagy készített, de nem biztos benne, hogy az kellően részletes, akkor érdemes minél hamarabb szakértő tanácsadást igényelnie. A kockázat jelentős, hiszen például a moderálási szabályzat hiánya igen könnyen detektálható, vagyis akár egyetlen fogyasztói panasz, vagy versenytársi bejelentés is hatósági eljárásindítást és szankciót eredményezhet
– mondta el Dr. Nagy Andrea Magdolna, az EY Law fogyasztóvédelemi joggal foglalkozó ügyvédje. A hétvégén hatályba lépett fogyasztóvédelmi jogi előírások számos további, fontos változást hoztak. Szombattól például már arról is tájékoztatni kell a cégeknek a fogyasztókat, ha az internetes keresési találatok olyan kereskedők termékeit, honlapjait vagy hivatkozásait is tartalmazzák, akik fizettek a megjelenésért. Szintén előzetesen, már a vásárlásra való felhívásban jeleznie kell az online értékesítőknek, ha egy harmadik feles megállapodás nem minősül fogyasztói szerződésnek, és emiatt a vevőt nem illetik meg a fogyasztói jogok.
2022. május 28. napjától főszabály szerint az akciós ár feltüntetésekor szükséges egy referenciaár, nevezetesen a megelőző harminc nap legalacsonyabb árának egyidejű megadása is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.