A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Ezek az iskolások okosabban költik a pénzüket, mint sok magyar felnőtt: őket nem lehet könnyen átverni
A századik Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet adták át 2022. március 18-án, Teskándon. A zalai községben működő Csukás István Általános Iskola is az Innovációs és Technológiai Minisztérium pályázatán érdemelte ki az elismerést. A már hat alkalommal meghirdetett kiírás összesen mintegy 40 ezer diákhoz juttathat el hasznos fogyasztóvédelmi ismereteket.
A pályázat célja, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatoknak fokozottan kitett gyerekek, fiatalok diákéveik alatt útmutatást kapjanak a tudatos fogyasztói magatartásról. A címek odaítélésével a praktikus ismeretek elsajátítását érdemi intézkedésekkel, programokkal segítő iskolák erőfeszítéseit jutalmazza a tárca.
A sikeresen pályázók a felhívásban felsorolt tíz szempont (pl. az internet és közösségi média biztonságos használatra nevelés, reklámelemzés) közül legalább háromnak már megfelelnek, további egy elvárás későbbi teljesítését vállalják. Az elbírálásnál előnyben részesítik a kitüntető címmel rendelkező partnerrel együttműködő intézményeket.
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet jelenleg 38 általános iskola és 62 középiskola viselheti. A díjazottak között húsz szakképzési centrum 38 szakiskolája is szerepel. A települések közül Budapest jár az élen tizenkét intézménnyel, Debrecen és Győr héttel holtversenyben a második, a bronzérmes Pécsett pedig öt iskola nevel fogyasztói tudatosságra.
A körültekintő vásárlásra felkészítő általános tartalmak mellett minden évben egy-egy kiemelt területre is felhívják a diákok figyelmét. Idén a hamis zöld állítások felismeréséhez adnak támpontokat az iskolák, bár az ellenőrzések tapasztalatai szerint efféle megtévesztésre idehaza csak elvétve akad példa. A fenntarthatósági üzenetekre fogékony fiataloknak azért érdemes tisztában lenniük azzal, hogy nem minden, magát bionak, ökonak, natúrnak mondó árucikk készül kizárólag természetes anyagokból, környezetbarát gyártási technológiákkal.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „Az első százhoz hamarosan újabb oktatási intézmények csatlakozhatnak, a szeptemberben megnyitott idei felhívásra mostanáig tizenkét iskola jelentkezett. A szakminisztérium és a fogyasztóvédelmi hatóság a vásárlók jogait erősítő szabályozással, állandó jelenléttel óvja a magyar családokat. Az iskolákat bevonó programban célzott szemléletformálással alapozzuk meg a jövő vevőinek önvédelmi képességeit. Így tudatos vásárlók és a fogyasztóbarát szemléletet sajátjuknak érző leendő vállalkozók, kereskedők kerülnek ki az oktatási intézményekből.”
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.