A McDonald's újabb kihívással szembesül: ezúttal a McCafé eszpresszógépek okoznak problémát az amerikai éttermekben.
A Szupermenta termékteszten ezúttal 28 „dobozos” tejeskávét vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból egyik termékkel sem akadt gond, tizenhat tejeskávé esetében azonban előfordultak jelölési hibák.
A Szupermenta összesen 28 tejeskávét vont vizsgálat alá. Kiszerelésüket tekintve üveges, műanyagpalackos, papír- és fémdobozos, valamint poharas termékeket teszteltek. A tejeskávék közül 8 pasztőrözött, 4 nagyon magas hőmérsékleten hőkezelt (ESL) és 16 ultramagas hőmérsékleten hőkezelt (UHT) termék volt.
A Nébih laboratóriumaiban ez alkalommal is elvégezték az élelmiszerbiztonsági és -minőségi vizsgálatokat. Sor került a mikrobiológiai vizsgálatokra, valamint ellenőrizték - többek között - a termékek zsír-, édesítőszer és laktóztartalmát is. E szempontok szerint mindent rendben találtak a szakemberek. A hatósági felügyelők megvizsgálták a termékek csomagolásán a zsír-, cukor- és fehérjetartalomra vonatkozó jelöléseket, és a laktózmentesség jelölésének ellenőrzése sem maradhatott el. A szakértők ezek vonatkozásában is mindent rendben találtak.
Tizenhat termék esetében azonban akadtak egyéb jelölési hibák. Gond volt a tápértékjelöléssel, az összetevők felsorolásával és a termékek megnevezésével is. Két tejeskávé esetében az előállításhoz használt aroma E 150d szulfitos-ammóniás-karamell adalékanyagot tartalmazott, az aromával bevitt színezéket azonban a tejeskávé csomagolásán nem tüntették fel. A hibák miatt az érintett élelmiszer-vállalkozók ellen hatósági eljárás indult, és a hatósági felügyelők élelmiszer-ellenőrzési bírságot szabtak ki. Hatósági eljárás indult továbbá az aroma forgalmazója ellen is a megtévesztő és hiányos termékspecifikáció miatt, akit ennek okán élelmiszerlánc-felügyeleti bírság fizetésére kötelez a Nébih. A bírságok várható összege együttesen mintegy 850.000 forint.
A Szupermenta terméktesztek egyik legnépszerűbb mozzanata a kedveltségi vizsgálat, melyen ezúttal is szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket. Értékelésük alapján
a 22 tejeskávé közül a dobogó legfelső fokára a Penny Ready Latte Cappuccino állhatott, a második helyen a NÖM Café Espresso végzett, míg a harmadik helyet a Parmalat Caffé Latte Cappuccino érdemelte ki.
A hat laktózmentes tejeskávé versenyében az első helyet a Magic Milk Jegeskávé szerezte meg, második lett az Amaroy Caffé Latte Macchiato, harmadik helyen pedig a Mizo Cappuccino végzett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ha érdekel a teljes lista, itt megnézheted, melyik termék hány pontot kapott "Dobozos" tejeskávék tesztje
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.