A legendás cseh Jawa motorkerékpárok visszatérnek a magyar piacra modern technológiával, de a klasszikus stílust megőrizve.

Augusztusban ismét csaknem 11 ezer importált használt személyautót regisztráltak az országban. Egy felmérés adatai szerint a behozott használt autók száma 10 901 volt, ami 12 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet.
Az első negyedévben az importált használt autók mennyisége még 18 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi értékektől. Április óta a piac szereplői fokozatosan hozzák be a lemaradást: az idén eltelt nyolc hónap összesített adatai már csupán 1,9 százalékos elmaradást mutatnak az előző év hasonló időszakához képest. A JóAutók.hu előrejelzése szerint év végére az idén behozott mennyiség akár meg is haladhatja a tavalyi 130 400-as szintet. Ennek a prognózisnak a teljesülését főként egy erősebb járványhullám, és a vele járó esetleges komolyabb korlátozások akadályozhatják meg,
Az importot jelenleg két tényező is pörgeti – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Egyrészt nyáron jelentősen lazultak az utazási korlátok, ami elsősorban a magánimport növekedését okozta. Másrészt az egyre súlyosabb chiphiány már hosszabb-rövidebb leállásokat okoz a gyártásban, ami növeli az átadási határidőket az újautó-piacon. Ebben a helyzetben a korábbinál több vásárló dönt úgy, hogy az új autó helyett néhány éves használt autót keressen, amit jó eséllyel a külföldi kínálatban talál meg.”
Az idén behozott valamivel több mint 85 ezer használt autó összetétele az előző évhez képest a kisebb autók felé tolódott el. A kisautók és az alsó-középkategóriás autók részesedése az importból a tavaly ilyenkor kimutatott 43-ről 47 százalék fölé emelkedett. Az importot korábban szintén jellemző státuszmárkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes a hatodik, hetedik és nyolcadik helyet foglalja el, miközben a Hyundai a nyolcadikról az ötödik helyre kapaszkodott fel egy év alatt.
A legnépszerűbb importmárkák listájának első négy helyén a Volkswagen, az Opel, a Ford és a Toyota szerepel – míg az elsőnek csökkent, az azt követő három márkának nőtt a részaránya a teljes behozatalon belül.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A használtautó-import mennyisége az év eddigi nyolc hónapjában összesen 85 322 volt, ami mindössze 1,9 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált 87 005 darabtól. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma is hasonló mértékű, 85 015 volt, ami 8,1 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 67 729-es értéket.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


