0 °C Budapest
Men entering credit card information using laptop computer keyboard. Online shopping concept

Nem mindenhol őrülnek meg a netes vásárlásért: ezt ők sosem rendelnék innen

MTI
2021. augusztus 1. 10:01

Ha élelmiszerről van szó, akkor a németek, az osztrákok és a svájciak ragaszkodnak leginkább a személyes minőségellenőrzéshez, előnyben részesítik az üzleteket az online rendelésekkel szemben az Oliver Wyman üzleti tanácsadó vállalat felmérésének kedden publikált eredménye szerint.

A tanácsadó cég 10 ezer osztrák, német, svájci, brit, francia, spanyol, belga és holland vásárló bevonásával 2021 áprilisában végezte el a felmérését. A koronavírus-járvány megemelte ugyan Ausztriában is az online élelmiszer-kiskereskedelmi portálok forgalmát, a "nagy dobás" azonban egyelőre elmaradt. A megkérdezett osztrákoknak mindössze 11 százaléka rendelt élelmiszert valamely szupermarket internetes felületén a felmérést megelőző három hónapban. A németek körében még ennél is kisebb volt az arány, 10 százalékos, a svájciak esetében pedig 15 százalékos. A spanyoloknak ezzel szemben 41 százaléka, a franciáknak 40 százaléka, a briteknek pedig 32 százaléka vette igénybe valamely online szupermarket élelmiszer kiszállítási szolgáltatását a vizsgálat három hónapja alatt.

Az online portálok a britek körében hódították meg a legtöbb törzsvásárlót. Azoknak az aránya, akik élelmiszer beszerzéseiket az online kínálat áttekintésével kezdik, a britek körében 17 százalékos, az osztrákok körében ez az arány mindössze 2 százalékos, a németek és a svájciak körében pedig 3 százalékos.

Az osztrákok, a németek és a svájciak a személyes minőségellenőrzést jelölték meg az üzlet választása legfőbb szempontjaként. Ők azok, akik leginkább aggodnak amiatt, hogy "nem a legjobb minőségű terméket" kapják meg házhoz szállítással. Magasnak tartották emellett a kiszállítási díjakat is. Nordal Cavadini, a piackutató intézet szakértője szerint itt egyértelműen az online szolgáltatók felelőssége elnyerni a vásárlók bizalmát a legjobb minőség kiszállításával lehetőleg alacsony díjak mellett.

A szállítási szolgáltatások egyéként gombamód szaporodnak mindenhol, de a szupermarketek is gyors iramban terjeszkednek a házhoz szállítási üzletágban. A szupermarketek saját állításuk szerint nem keresnek a házhoz szállítási üzleten. A Billa viszont Ausztriában a 2020-as járványévben 50 millió euróra emelte online üzletága forgalmát az előző évi 30 millió euróról. Cavadini szerint viszont ennek tükrében is fennáll annak a veszélye, hogy a szupermarketeket internetes értékesítésre szakosodott portálok szorítják ki a házhoz szállítási üzletből. Ezek ugyanis gyakran belvárosi, eredetileg nem élelmiszer tárolására használt raktárhelységekben építették ki bázisaikat és rendkívül rugalmasan, gyorsan reagálnak a pontosan meghatározott célcsoportot alkotó vásárlók megrendeléseire.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?