10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
A hat évvel ezelőtti számokhoz képest tizedével kevesenn magyar termék volt az áruházak polcain 2020-ban, ezzel 70 százalékra csökkent az arányuk.
A magyar élelmiszeripar megmentése évtizedek óta folyamatos kormányprogram, és számos kezdeményezés indult erre, ennek ellenére folyamatosan csökkent a hazai tulajdonú láncok piaci részesedése: a 2010-es 40,6 százalékról egy évtized alatt 34 százalékra csökkent - írja a G7.
Ezzel párhuzamosan pedig 2020-ra a hat évvel azelőttihez képest tizedével kevesebb magyar termék volt az áruházak polcain, 70 százalékra csökkent a hazai élelmiszerek aránya. A legnagyobb veszteséget a nagy hozzáadott értékű élelmiszerek (sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcslekvárok) szenvedték el, esetükben ma már a polcok több mint felén külföldi árucikkeket találhatunk – foglalta össze eredményeit a Nébih elemzése.
A hazai élelmiszeripar részesedése az olyan termékeknél magas, ahol a feldolgozás mértéke kicsi, így a helyi hozzáadott érték nagysága is limitált. Az édességek, szeszes italok, kekszek, tészták esetében alacsony a magyar élelmiszeripar részesedése. Ezek mind erőteljesen a marketingre és értékesítési tevékenységre épülő kategóriák, ahol számít a márka a vásárlóknak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.