Stagnálás 20 helyszínen látható, míg emelkedés sehol sem tapasztalható.
Nem változtak az emberek helyi kiskereskedelmi vásárlási és fogyasztási szokásai az étteremhasználatot leszámítva, de jelentősen megnőtt az online térben folytatott beszerzések aránya - derül ki a 28 országos online méréséből, amelyben 20 ezer felnőtt korú válaszait összesítették.
Mivel számos országban az egészségügyi rendelkezések a személyes kontaktok, az elengedhetetlen utazások minimalizálására szólították fel a lakosságot a vírus terjedésének visszaszorítása érdekében, a fogyasztók az egész világon arról számoltak be, hogy ritkábban ettek étteremben és gyakrabban vásárolnak online, mint a járvány előtt. A helyi vásárlás azonban - akár a helyi gazdálkodóktól, gyártóktól, helyi vállalkozásoktól vagy helyi éttermektől -nagyjából változatlan maradt a pandémiát megelőzőhez képest.
A fogyasztók kevesebbszer mennek el enni és többször rendelnek
Világszerte az emberek 63 százalékaa ritkábban látogatja a kicsi és helyi tulajdonú éttermeket, mint a pandémia előtt. Azonban a régiók és nemzetek között egy változatosabb kép rajzolódik ki. Latin-Amerikában (79%) és Észak-Amerikában (68%) mutatkozik a legnagyobb visszaesés a kis vagy helyi tulajdonú éttermek személyes látogatásában, míg a spektrum másik végén, az ázsiai-csendes-óceáni régióban ez az arány 54 százalék - derül ki a 28 országos online méréséből, amelyben 20 ezer felnőtt korú válaszait összesítette az Ipsos.
Étteremlátogatás Covid idején
Azok a nemzetek, amelyeknél az éttermekben való étkezés a legjelentősebb mértékben csökkent, beleértve Chile-t, Perut, Mexikót és Argentínát, a fogyasztók több mint 80 százaléka ritkábban számol be a helyi tulajdonú éttermekben történő személyes étkezésről, mint a pandémiát megelőzően. A 28 megkérdezett ország közül Japán tapasztalta a legkisebb, 44százalékos visszaesést, Magyarország pedig a második a sorban, 48 százalékos csökkenéssel.
Globálisan a nők jobban tartózkodnak az éttermek látogatásától (nők vs férfiak 66% vs. 59%), ahogy korosztályosan az 50-74 évesek (68%-kal csökkent) körében a legalacsonyabb az éttermi fogyasztás, míg ez az arány a 35 évesnél fiatalabbak esetén csak 57 százalékos. Ezzel párhuzamosan elmozdulás történt a várakozásoknak megfelelően az ételek elvitele és házhoz szállítása irányába. Világszerte a fogyasztók több, mint egy ötöde számol be arról, hogy gyakrabban eszik a helyi tulajdonú éttermekből elvitelre kért és házhoz szállított ételt, és 45 százalékuk a pandémiát megelőző gyakorlatát folytatja a jelenlegi helyzetben is.
Bár a személyes étkezés nem lehetséges, sokan továbbra is támogatják a helyi éttermeket elvitel vagy ételszállítás útján.
Ez a tendencia látható Latin-Amerikában és Észak-Amerikában, ahol 30%, illetve 27% azt mondja, hogy gyakrabban rendelnek elvitelre vagy házhoz szállítással, mint a pandémia előtt. Latin-Amerikában azonban emelkedett azoknak a száma is, akik kevesebbszer rendelnek elvitelre, mint a világjárvány előtt (38%). Latin-Amerika a második helyen áll a Közel-Kelet-Afrika régió mögött (48%) azon emberek számában, akik ritkábban rendelnek elvitelre.
Az egyes országok közül Japán ismét kiemelkedik azzal, hogy a legnagyobb arányban itt nem számoltak be a fogyasztók változásról az elvitelre kért vagy házhoz rendelt ételfogyasztásban (72%), ami jóval meghaladja a 45%-os globális átlagot.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Magyarország 61%-kal a második helyen áll. A múlt heti bejelentések tükrében a magyar gyakorlat a következő hetekben is ez lesz majd - tette hozzá Földes Annamária, az Ipsos CX kutatási igazgatója.
A fogyasztók nagyrészt arról számolnak be, hogy nem változott a helyi vásárlásaik száma
Világszerte a fogyasztók több, mint fele változatlan gyakorisággal vásárol személyesen kis vagy helyi tulajdonú vállalkozásoktól.
Japánban vannak a legnagyobb arányban az olyan fogyasztók, akik szerint a járvány nem változtatott azon, hogy milyen gyakran látogatják a kis és helyi tulajdonú üzleteket (78%), és a magyarok közel három negyedének szintén nem változott a személyes vásárlási gyakorlata ezekben az üzlettípusokban.
Világszerte az emberek kevesebb mint fele mondja, hogy gyakrabban vásárol online (43%). Talán nem meglepő, hogy globális szinten a magasabb jövedelmű fogyasztók online gyakrabban vásárolnak a világjárvány kezdete óta (49%), mint az alacsonyabb jövedelműek (37%). Észak-Amerika vezeti az online vásárlás gyakoriságának globális növekedését, Latin-Amerika követi 46%-kal. Ugyanakkor azoknak a fogyasztóknak a legnagyobb arányát is ez a térség adja, akik körében a legjelentősebben csökkent (25%) az online vásárlás. A szokások drámai módon megváltoztak a régióban, de nem egyazon irányban.
Az online vásárlás fizetési módjainak hozzáférhetősége és elérhetősége hozzájárulhatott ehhez a különbséghez.
- magyarázza a szakértő. Érdekes látni azonban, hogy a magyar piacon a legkisebb az elmozdulás, mindössze a lakosság negyede vásárol többet online és kevesebb, mint ötöde kevesebbet. Ahogy azt más méréseink is mutatják, a magyar piacon lassabb, visszafogottabb a változás.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.