A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
A koronavírus megjelenése az élet minden területére hatással volt, így az adakozásra is. Egy tavalyi, 1000 fős mintán végzett kutatás szerint a 18-59 éves lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik, és az is kiderült, hogy az ünnepek közeledtével gyakoribb a jótékonykodás. Utánajártunk, hogy idén télen, ebben a speciális helyzetben hogyan lehet a legbiztonságosabban segíteni a rászorulókon.
Egy tavaly novemberben, ezer ember részvételével készült felmérés során kiderült, hogy a 18-59 éves lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók legnagyobb része, 52% azok közé tartozik, akiket az érzelmeik hajtanak az önzetlenségben: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek.
A segítőszándék leginkább a rászorulók támogatásában nyilvánul meg, de sokan áldoznak nélkülöző vagy beteg gyermekek számára is. A tavalyi kutatásból kirajzolódott, hogy a legtöbben pénzadománnyal segítenek másokon, de sokan vannak, akik szívesen adnak ruhát, tartós élelmiszert, gyerekjátékot, tanszert és könyvet, vagyis olyan praktikus és hasznos tárgyakat, eszközöket, szükségleti cikkeket, amelyek a mindennapi élethez nélkülözhetetlenek. Az idei év azonban más, mint a többi, és az egészségügyi hatóságok ajánlását megfogadva a legtöbb szervezet nem fogad használt termékeket. Így van ezzel a Magyar Máltai Szeretetszolgálat is.
Így segíthetünk idén a rászorulókon
- mondta a Pénzcentrumnak Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat országos központjának kommunikációs vezetője, hozzátéve, a magánszemélyektől kapott adományok száma jelentősen megcsappant, a céges adományok száma azonban nőtt.
Míg a korábbi években nagy segítséget jelentett a 200 és 500 forintos adománykártyák bevétele, melyeket a SPAR és INTERSPAR áruházakban és az interneten lehet megvásárolni, idén ezek forgalma jelentős csökkenést mutat, ugyanis a pénztárosok védelmében felszerelt leheltvédő plexi értelemszerűen kiszorította az adománykártyák helyét a pénztáraknál.
- mondta a szakember.
Adakozz online!
Romhányi Tamás elmondta, a korábbi évek tapasztalatai alapján a legfontosabb az adománygyűjtő-akció során a személyesség, hogy megszólítsák az embereket, legyen személyes kapcsolat az adománygyűjtő szervezet és az adakozók között.
- mondta, hozzátéve, a SPAR Magyarország hosszú évek óta partnere a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akcióban, idén viszont a korábbiaktól eltérően nem személyes gyűjtőpontokon lehet majd leadni az adományokat.
2020. december 16. és 21. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban a kihelyezett Adni Öröm! állványokon, valamint a tartós élelmiszerek mellett adománykártyákat helyeznek ki, amelyek megvásárlásával lehet hozzájárulni, hogy egy nehezebb helyzetben élő karácsonya szebb legyen.
Adakozni az online bevásárlás során is lehet a SPAR online shopon keresztül, a befolyt összegből pedig a Szeretetszolgálat élelmiszer-csomagokat állít össze, és juttatja el azokat a rászorulóknak még karácsony előtt. A szakember azt mondta, nagyon bíznak abban, hogy idén is több ezer nehéz körülmények között élő embernek tudnak segíteni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.