2 °C Budapest

Kuponlázban égnek a magyarok: nem is gondolnád, mit keresnek ennyien

2018. november 21. 13:30

A nemzetközi tapasztalatok szerint a digitális kultúra, azaz az internetes írástudás fejlettsége befolyásolja leginkább az internetes bónuszos/kuponos kereskedelem növekedési lehetőségeit, amit mutat az is, hogy miközben a jól digitalizált Csehországban és Szlovákiában az interneten a lakosság közel 60 százaléka vásárol, addig itthon ettől 20 százalékkal marad el az online vásárlók aránya.

Csehországban és Szlovákiában jóval fejlettebb az internetes írástudás: míg ezekben az országokban a lakosság 56-59 százaléka vásárol az interneten, addig Magyarországon az online vásárlók száma csak 39 százalék, ami óriási különbség

- mondta Kaprinay Zoltán a Bónusz Brigád ügyvezetője. Hozzátette, a GKI Digital felmérése szerint a két külföldi országban mások az internetezési szokások is, a 16-74 év közötti lakosság 82 és 85 százaléka aránya - mintegy 3,5 millió és 6,9 millió ember - gyakorlatilag miden nap használja az internetet, míg Magyarországon csak 77 százaléka, 5,8 milliónyian.

A szakember szerint mindebből látszik, hogy a magyar piacon is akkor nőhetne gyorsabban az online piac és ezen belül a bónuszos/kuponos forgalom, ha emelkedne az aktívan internetezők és az elektronikus úton fizetők száma, azaz gyorsabban fejlődne, terjedne a digitális kultúra. Kifejtette, a vállalat tapasztalatai alapján jobban kellene népszerűsíteni a készpénzkímélő fizetési lehetőségeket is.

A cég mindezek okán a GKI Digital segítségével felmérte a magyarországi piac helyzetét is. A reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a bónuszos/kuponos oldalakat felkeresők közül a legtöbben az utazások, kirándulások között nézelődik (67 százalék), 46 százalékuk terméket szeretne vásárolni, 36 százalékuk új dolgokat szeretne megismerni, 26-28 százalékuk pedig inspirációt, különleges, izgalmas dolgot keres. Szeretteinek, barátainak 39 százalékuk keresek ajándékot, konkrét hétvégi programot pedig 16 százalékuk.

Az oldalon a legtöbben, 61 százalék éttermi ebédet vagy vacsorát vásárolt, szépségápolást 47 százalékuk, belföldi, illetve külföldi utazást pedig 40, valamint 16 százalékuk vásárolt. Népszerűek az egészséggel kapcsolatos szolgáltatások (39 százalék), illetve az élmény-vásárlások is (35 százalék). A legnépszerűbb élmény a dunai hajózás, ebből évek óta kiugróan nagy mennyiséget értékesít az oldal. 

Az ajánlat ára a vevők 74 százalékának döntő fontosságú, míg 47 százalékuk a kedvezmény mértéke alapján dönt. Az ajánlat beválthatósági-felhasználhatósági időkerete 46 százalékuknak elsődleges, míg az ajánlathoz fűzött értékelések figyelembevételével 20 százalékuk vásárol. Az ajánlatot adó cég-szolgáltató ismertsége csak 8 százalékuknak fontos, ám azt, hogy miképpen értékelik őket a vevők, már 26 százalékuknak elsődleges szempont a vásárláskor.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A vevők 42 százaléka általában előbb kitalálja, hogy milyen típusú ajánlatot szeretne venni, vagy ajándékba adni, és aztán keresi meg a portálon, míg a vásárlók 58 százaléka előbb az ajánlatokból inspirálódik és csak azután vásárol. Az ügyfelek 73 százaléka főként családtagjának vásárol, a párjának 45 százaléka, a barátjának 32 százaléka, míg a munkatársának csak 9 százaléka. 

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,2 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A portál felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak. A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van - közölték. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?