A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
A felmérések szerint a saját márkás termékek piaci részesedése még sosem volt olyan magas, mint mostanában, és a kereskedelmi láncok marketingtevékenységében is egyre nagyobb szerepet kapnak a saját védjeggyel ellátott árucikkek. De miért ilyen népszerűek ezek, tényleg jobban jár, aki csak saját márkát vásárol?
A fogyasztók 100 forintjukból átlagosan 28-at áruházláncok saját márkás termékeire adták ki az utóbbi két évben, ha élelmiszert vásároltak - derül ki a Nielsen piackutató vállalat 2016-os felméréséből.
A saját márkákat az értékesítő lánc forgalmazza, és általában a cég nevével jelzi őket, de előfordul, hogy fantázianevet kapnak.
Rengeteg saját márkás terméket veszünk
Magyarországon az összesített FMCG piacot tekintve
Az alacsony ár azonban nem mindig jelent ellenállhatatlan vonzerőt. A pszichológiai tényezők fontos szerepet játszhatnak a vásárlók döntéseiben, ezért bizonyos termékekből, például a szépségápolási és a háztartási és vegyi árukból inkább a márkásat vesszük. A gyártói márkák piaci pozíciója Magyarországon főleg azért marad erős, mert a termelő vállalatok szélesítették kínálatukat viszonylag sok úgynevezett B márkával, illetve a gyártók gyakran kínálják ezeket árengedményes akcióban.
Már nem a gazdaságosság lényeg
Korábban a saját márkás termékek a gazdaságosság - és egyben gyengébb minőség - szinonimái voltak, hiszen ezeket általában olcsóbban lehetett megvásárolni, mint a prémiumnak tekintett gyártói termékeket. Ez ma már egyáltalán nem így van, bár a saját márka ára továbbra is általában kedvezőbb.
Különféle gyártókkal szerződnek le, és olyan is előfordul, hogy a nagy márkákat előállító gyártósoron készül egy-egy lánc saját márkás terméke - ugyanazokkal az eszközökkel, ugyanazzal a szakértelemmel, de nem feltétlenül ugyanazokból az alapanyagokból.
- írja a Saját Márkás Termékek Gyártóinak Egyesülete (Private Label Manufacturers Association, PLMA) nevű nemzetközi szervezet.
A legjobbak díjat is nyernek
Az esetek nagy részében tehát nem állja meg a helyét az az elterjedt feltételezés, miszerint sokszor csak a csomagolás különbözteti meg a saját és a gyártói márkákat. Az viszont egyre inkább igaz, hogy a saját márka nem a rosszabb minőséget jelenti. A magas minőségre való törekvésnek az is lendületet adhat, hogy már díjazzák is a legnépszerűbb kereskedelmi márkákat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A saját márkás termékek népszerűségét mutatja, hogy idén 43 termékkategóriát vizsgáltak, melyből például a Lidl diszkontlánc 19 kategóriában győzött. Ezek közé tartoznak a frissen csomagolt húsok, fagylalt, mosópor, csokoládé, sós ropogtatni valók (ropik, perecek), chipsek, instant kávék, vagy a kutya- és macskaeledelek. A lista nagyon változatos, népszerűek még az áruházlác saját márkás italai (borok, sör, szénsavas ásványvizek), fagylaltjai, cukorkái és mosóporai is."
A magyarokat továbbra is csak az ár érdekli?
A Pénzcentrum korábban felmérte, hogy mennyit lehet spórolni azzal, ha a gyártói helyett kereskedelmi márkákat választunk egy bevásárlásnál. Képzeletbeli bevásárlókosarunkkal összesen 20 terméket hasonlítottunk össze, és az eredmény meglepő volt.
Az ilyen árucikkek közül leginkább a készételek, bébiételek és a testápolási termékek a népszerűek.
- mondta el a Pénzcentrumnak Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője.
- tette hozzá az osztályvezető.
A magyar fogyasztókról régóta köztudott, hogy rendkívül árérzékenyek, de az is látszik, hogy messze nem mindenkinek ez az elsődleges szempont. A Harvard Business Review elemzésében szintén erre mutatott rá, amikor megvizsgálta, kik és miért választanak többségében saját márkás termékeket. Léteznek olyan vásárlók, akik valóban szinte csak ezeket teszik a kosarukba, de őket elsősorban nem az alacsony ár motiválja. Nekik az ár-érték arány a fontos, minőségi terméket keresnek, jó áron. Épp ezért azok az áruházláncok nagyon rossz úton járnak, akik a minőséget beáldozzák az alacsony ár érdekében.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.