A kormány döntése értelmében április 26-án, szombaton nemzeti gyásznapot tartanak Magyarországon Ferenc pápa temetése alkalmából.
Bár a slágertermékekből nem enged a hazai lakosság, a technika fejlődése a karácsonyi vásárlást is utolérte: egyre többen vásárolnak online, és nő a bankkártyás fizetés aránya. A nők és a férfiak közötti különbségek pedig az ajándékozási szokásokban is megmutatkoznak - derül ki a Budapest Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból.
Átlagosan hat napon keresztül foglalkozunk a karácsonyi ajándékok beszerzésével, de sokan vannak, akik már az ünnepet megelőző hónapokban is az ezzel járó, átlagosan 46 ezer forintos kiadásra spórolnak. A megkérdezettek átlagosan hat embernek kedveskednek valamilyen ajándékkal az ünnepek alkalmából, és a többség körülbelül 3-4 héttel az ünnep előtt kezdi el beszerezni az ajándékokat.
A nemek közti különbség itt is kimutatható: míg a nők többsége (70 százalék) már legalább egy hónappal az ünnepek előtt megkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, addig a férfiak 40 százaléka csupán az ünnepek előtt két héttel, vagy még ennél is később veszi meg a kiszemelt meglepetéseket.
Mi kerül a fa alá és mennyiért?
Karácsonyi ajándékokra a nők jellemzően (70 százalék) 50 ezer forint alatti összeggel kalkulálnak idén, míg a férfiak közel fele (44 százalék) 50 ezer forint feletti összeget tervez erre a célra fordítani. Ez személyenként átlagosan 7 ezer forintnak felel meg. A legszűkebb családi körnek - kedvesünknek, gyermekünknek, szüleinknek és testvéreinknek - tartogatjuk a személyesebb, nagyobb értékű meglepetéseket. Az elmúlt két évben nagyot nőtt a saját kezűleg elkészített ajándékok népszerűsége is: idén a megkérdezettek 22 százalékánál kerül saját készítésű meglepetés a fa alá.
Ezek a legnépszerűbb ajándékok:
- ruhanemű (50 százalék)
- könyv (49 százalék)
- illatszer (44 százalék)
Nem meglepő az sem, hogy a gyermekek és unokák esetében leginkább a játékokra esik a választás a ruhák és könyvek mellett. A férfiak párjukat elsősorban ékszerrel, okostelefonnal, vagy egyéb számítástechnikai eszközzel szeretik meglepni, míg a nők inkább saját kezűleg készített ajándékkal, vacsora meghívással, ruhaneművel kedveskednek szerelmüknek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Spórolunk az ajándékokra
A hazai lakosság közel fele (45 százalék) már a karácsony előtti hónapokban elkezd spórolni az ünnepi kiadásokra, egyötöde (21 százalék) inkább az ünnepek után húzza meg a nadrágszíjat, míg egyharmaduknak (28 százalék) nem szükséges előre takarékoskodni.
Az ajándékok beszerzésénél a készpénz továbbra is a legnépszerűbb fizetési eszköz (73 százalék), amelyet a betéti kártya (52 százalék), a hitelkártya (24 százalék), és az interneten keresztül, bankkártya adatok megadásával történő fizetés (23 százalék) követ.
- mondta Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.
Az érintőfunkciós betéti kártyák is szemmel láthatóan egyre népszerűbbek, idén a válaszadók 27 százaléka jelölte meg a használt fizetőeszközök között az érintőkártyákat. Magától értetődően a húszas éveikben járóknál jelentősen magasabb (39 százalék) az interneten bankkártyával fizetők aránya, ahogy láthatóan számukra a PayPass/PayWave nyújtotta kényelmi lehetőségek is vonzóbbak (27 százalék).

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


