A gazdasági nehézségek miatt kevesebb és olcsóbb játékokat találhatnak a gyermekek idén a karácsonyfa alatt. Ráadásul a játékpiac szereplői szerint a szülők egy része a leárazásokban reménykedve az utolsó pillanatig kivárt a vásárlással, így nem biztos, hogy hozzá tudott jutni a korábban kiszemelt termékekhez. A slágerek idén is a népszerű sorozatokhoz kapcsolódó és az örökzöldnek számító játékok voltak.
Nagyon várták már az esztendő utolsó hónapjait a hazai játékgyártók és forgalmazók. A válság ugyanis ezt az ágazatot sem kímélte. Egyes becslések szerint negyedannyi játékot vásárolunk csemetéinknek, mint korábban. A karácsony közeledtével azonban a vásárlók hagyományosan többet költenek játékokra és ilyenkor hajlamosak drágább játékokat tenni a kosarukba. Ha a december jól sikerül a gyártók és forgalmazók szempontjából, akkor még az is előfordulhat, hogy a játékok piacának zsugorodása idén végre megáll. A piac forgalmának 70 százalékát ugyanis a szeptember és december közötti időszak adja.
Hiba lenne azonban azt gondolni, hogy a forgalom csökkenése önmagában elegendő. Az ágazatban tevékenykedők szempontjából rossz hír lehet, hogy az elmúlt években a játékra költött összegek megfeleződtek. Manapság egy 10-12 ezer forintba kerülő játékot drágállnak a vevők és az 5-7 ezer forintba kerülők számítanak a legkelendőbbnek. Jó hír viszont, hogy játékot legalább vesznek az emberek, hiszen más termékekről egyszerűen lemondtak az elmúlt években.
Más sajátosságai is vannak az idei főszezonnak. Borhi János, Magyarország egyik legnagyobb játékforgalmazó cégének a Formatex Kft-nek a tulajdonosa úgy tapasztalja, hogy a magyar fogyasztók márkahűek maradtak a játékok tekintetében. Sokkal szívesebben vesznek olyan játékot csemetéiknek, amelyeket ismernek, amelyekről tudják, hogy időtállóak, hasznosak, értékeket közvetítenek.
Az idei karácsonynak egyébként kétféle sikerterméke van a játékok piacán. Rendkívül népszerűek a gyűjthető, cserélhető játékok, vagy valamelyik népszerű meséhez, sorozathoz kapcsolódó játékok. A másik sikertermék csoportnak az örökzöld játékok számítanak, amelyek élményt adnak a gyermekeknek és fejlesztik képességeiket. Ilyenek az építőjátékok, szerepjátékra alkalmas babák, társasjátékok.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Meglepő, de a tapasztalatok szerint a szülők idén nem várnak az utolsó pillanatig a játékvásárlással. Korábban ősztől decemberig folyamatosan nőttek az eladások, idén azonban már októberben megugrott az érdeklődés, a novemberi forgalom ellenben visszaesett. Mindez azt mutatja, hogy a tudatos vásárlók előre kigondolták mit vesznek és biztosra menve meg is vásárolták a kiszemelt játékot. A vásárlók másik nagy csoportja azonban kivárt és az akciókban bízva a karácsony előtti hetekben vette meg gyermekeinek a karácsonyi ajándéknak szánt játékot.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.