Több mint 60 világmárka, köztük a Burberry és a Levi's hirdetett bojkottot az üzbég gyapot ellen, mondván hogy a volt szovjet köztársaság sokat bírált kormánya gyerekeket kényszerít a termés leszedésére.
Csatlakozott a bojkotthoz a H&M svéd divatmárka, valamint az Adidas és a Puma sportszergyártó is. A divatmárkák a Responsible Sourcing Network (http://sourcingnetwork.org) keretében egyesítették erőfeszítéseiket. A projektet az amerikai As You Sow nevű aktivista csoport kezdeményezte, ez szervezi a bojkottot.
"Nagy gyapotfelvásárlók vagyunk, és mint sok más cég, mi is egyértelműen szembe helyezkedünk a gyermekmunkával, tekintet nélkül arra, melyik országról van szó" - idézte a The Daily Telegraph című brit lap a a svéd márka munkatársát.
A több mint nyolcszáz társaságot tömörítő amerikai ruha- és cipőtársaság már korábban csatlakozott a kezdeményezéshez, a nagy világmárkák azonban most újabb lökést adtak a bojkottnak.
A 27,5 milliós Üzbegisztánban az arany és a gáz mellett a gyapot számít a legfontosabb kiviteli cikknek. Aktivistáknak és szervezeteknek sikerült dokumentálniuk, miként szedik iskolások a gyapotot, és parancsolja ki őket a kormány őket a tantermekből a földekre, hogy erőt próbáló munkával betakarítsák a termést.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.