Az új nemzeti drogstratégia tervezete szerint a kábítószer-fogyasztás hirtelen növekedése már a kilencedik, tizenegyedik évfolyamokban megfigyelhető. Szakértők szerint az új stratégiában nagyobb hangsúlyt kell kapniuk az ifjúságot védő közösségi akcióknak, mert így csökkenhet az "új belépők" száma. Jogszabályban tiltanák meg a függőséget okozó szerek bármilyen formában történő reklámozását és népszerűsítését, továbbá fokozottan ellenőriznék a kábítószer-fogyasztást kedvező színben feltüntető internetes tartalmakat - írja a Magyar Nemzet.
A cannabist a 9. évfolyamra járó fiúk 22,2 százaléka legalább egyszer már kipróbálta, míg a lányok esetében ez az arány 14,7 százalékra tehető. A 11. évfolyamon ez az arány a fiúk esetében 32,5 százalékra, a lányok esetében 24,5 százalékra emelkedett tavaly - derül ki az új Nemzeti drogstratégia tervezetéből, ami tegnap óta megtekinthető a Drogstrategia.hu weboldalon.A szakmai és társadalmi szervezetek a következő hetekben konzultációkon vitathatják meg a koncepciót a dokumentumot kidolgozó munkacsoporttal, de a www.drogstrategia.hu internetes oldalon bárki véleményezheti az anyagot. A tervezet részletesen foglalkozik a szerhasználat terjedésével. Kitérnek arra is, hogy a probléma az egész társadalom ügye, a fiatalok mégis többszörösen érintettek benne, hiszen a kábítószerek kipróbálása, alkalmi, illetve rendszeres használata erre az életkorra jellemző.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


