A jelenlegi gazdasági helyzetben különösen felértékelődik egy-egy hagyományosan eredményes szezonidőszak. Ilyen az iskolakezdés is. Az ősszel kezdődő tanév komoly üzleti potenciált jelent a kereskedőknek, amit tisztán jelez, hogy bizonyos termékek iránt fokozott érdeklődést tanúsítanak a vásárlók. Ami a kereskedőknek az előbbiek miatt életbevágóan fontos, az a szülőknek és diákoknak egy elég nagy fejtörést okozó és költséges időszak.
Alig egy hét van hátra, és újra elkezdődik a tanítás. Bizonyos termékekből a családoknak újat kell vásárolni, hiszen új füzetekre, írószerekre mindenképpen szükség van. Ebből a piaci potenciálból ma már nemcsak a hagyományos írószer (szak)üzletek veszik ki részüket, mint egykor. A boltok polcain ilyenkor több ezer árucikk jelenik meg, melyek felölelik az iskolakezdéshez kapcsolódó valamennyi termékkört, a papír-írószertől a ruházaton át egészen a bútorokig.
Mint sok más termék esetében az akciók, leárazások az iskolaszerek piacán is kiemelt szerepet kapnak. Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy a július végén-augusztus elején megjelenő akciós szórólapok érvényessége egy-másfél hónapig tart gondolva azokra is, akik az utolsó pillanatra halasztják a beszerzést. Az ilyen akciókban számos terméket jelentős kedvezményekkel vagy az átlagosnál jobb felszereltséggel (pl. nagyobb memóriával vagy erősebb processzorral rendelkező notebook-ot olcsóbb széria áráért) lehet megvásárolni.
Az elmúlt évek adatai alapján augusztusban a hipermarketek és irodaszerboltok eladása várhatóan idén is többszörös növekedést fog mutatni az írószerek piacán az előző hónapokhoz képest. Az értékesítési számok alapján a golyóstollak, a színes ceruzák, a radírgumik, a grafit ceruzák és a tolltartók magasan kiemelkednek a keresett írószerek termékkategóriáján belül. Az átlagárakról a tapasztalatok alapján elmondható, hogy egy hagyományos golyóstollat az üzletek 70-100 forintért értékesítenek, míg egy tolltartó átlagosan 1000-1400 forintjába kerül a vásárlóknak.
A jegyzet-, illetve "normál" leckefüzet értékesítése az augusztusi hónapban a teljes éves értékesítés közel 60 százalékát teszi ki. Egy füzet méretétől függően átlagosan 60-250 forintért elérhető és az eladások döntő hányadát a hagyományos kisalakú füzetek adják. A hagyományos stílusú iskolaszerek mellett az idei július-augusztusi szezonban is megjelennek az aktuális filmtrendből vett figurák a fiataloknak szánt füzeteken és tolltartókon, de ezek piacrésze viszonylag alacsonynak mondható.
Szerinted is sokba kerül az iskolakezdés? Írd meg hogyan spórolsz a tanszerekre és egyéb kiegészítőkre. Címünk: penzcentrum@penzcentrum.hu
Az iskolakezdés másik elengedhetetlen kelléke az iskolatáska, amelyből a teljes éves értékesítés mintegy 67 százaléka az augusztusi hónapban kerül eladásra. A szülők választhatnak az egyszerűbb és hagyományosabb felépítésű, átlagosan 3-4 ezer forintért beszerezhető, valamint a drágább árkategóriába tartozó - átlagosan 7-9 ezer forintért kapható -, a gyermekek gerincét védő, úgynevezett ergonómiai táskák közül.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Auchan áruházakban augusztus 5-én indult az iskolakezdési akció. A bevásárlóközpont korábbi közleménye szerint idén is akciókkal, valamint a balkezesek számára kifejlesztett termékekkel - pl. balkezes spirálfüzettel -, és a divatot követő termékválasztékkal - újdonságként a Verdák 2-höz kapcsolódó teljes termékpalettával - várja az áruházlánc a gyereket és szüleiket.
Az iskolakezdés előtti időszakban a SPAR-csoport áruházaiban is kedvező áron szerezhető be minden szükséges eszköz és felszerelés. Emellett márkás ruházati cikkek és iskolatáskák széles választéka is várja a diákokat és a szülőket. A széles áruválasztékról a 2011. augusztus 11-től szeptember 14-ig érvényes, 24 oldalas INTERSPAR Iskolakatalógus nyújt ízelítőt.
A multinacionális sportláncok is kiveszik részüket az iskolakezdés körüli kampányból. Július végén kezdődik a fellendülés, de az abszolút csúcsidőszak az augusztus. Az iskolakezdési akcióik elsősorban a hátizsákokra és sportcipőkre vonatkoznak. Mind a sportcipőknél, mind a hátizsákoknál/sporttáskáknál az augusztusi periódus a legerősebb az értékesítési forgalmat tekintve. A forgalmuk több mint 80 százalékát sporttermékek értékesítéséből realizáló és kínálatukban különféle sportok űzéséhez szükséges sportruházatot, felszerelést és kiegészítőket, illetve sportcipőket felvonultató multisport láncok a 2010. évben augusztusban adták el a sportcipők 13,5 százalékát, ami júliusról augusztusra 63 százalékos növekedést jelent. Az átlagárak mindig jelentősen lecsökkennek ebben a periódusban egyrészt az akcióknak köszönhetően, másrészt azért, mert az olcsóbb sajátmárkás termékek fogynak jobban.
Másik fontos kellék a személyi asztali, illetve hordozható számítógép (notebook). Az asztali számítógép már nem tartozik a kiemelten fontos és növekvő termékkörök közé, a notebook annál inkább. A GfK adatai alapján a notebook-ok értékesítése augusztus első felében mintegy 50 százalékkal haladta meg a megelőző időszak (július vége) értékesítési számait, ami egyértelműen arra utal, hogy a vásárlók ennek az időszaknak és a vonatkozó akcióknak kiemelt figyelmet szentelnek.
Míg júliusban egy 15,4 collos notebook-ot átlagosan 119 ezer forintért értékesítettek, addig a szezont jelentő augusztusi időszakban már 7 százalékkal alacsonyabb áron, azaz átlagosan 111 ezer forintért keltek el e készülékek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.