A Telenor legfrissebb kutatásai szerint a magyar internethasználók 97 százaléka hallott már az okostelefonokról, de még mindig alacsony azoknak a száma, akik telefonjukat internetezésre is használják.
A társaság közleménye idézi a brit Canalys piackutató cég jelentését, amely kimutatta, hogy 2010 utolsó negyedévében mintegy 101,2 millió okostelefon talált gazdára világszerte, ami 88,6 százalékkal több mint egy évvel korábban. Magyarországon is egyre elterjedtebb az okostelefonok használata, 2010-ben már több mint félmillió okos készüléket adtak el. Előrejelzések szerint 2015-re a magyar piac több mint 50 százalékát adják majd az okostelefonok.
A Telenor és a Free Association Research Kft. által közösen, a 15-49 éves magyar internethasználó lakosság körében végzett legfrissebb kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek közel kétharmada, ha most vásárolna telefont, már érintőképernyős okostelefont venne. Azok körében pedig, akik mobiltelefonjukat már most is rendszeresen használják internetezésre, egyértelműen az Android a legismertebb platform, háromnegyedük magától említette ezt, mint operációs rendszert.
A kutatás szerint az okostelefonok által kínált lehetőségek széles körben még nem ismertek, s azok sem feltétlenül használják ki a funkcióikat, akiknek már van ilyen készülékük: a mobiltelefonon rendszeresen internetezőknek jelenleg körülbelül a fele csatlakozik rá útközben is az internetre. A magyar mobilhasználók 44 százaléka állítja, hogy olyan mobiltelefonnal rendelkezik, amelyen lehet internetezni, és 21 százalékuk szokta is használni.
A megkérdezettek a hagyományos telefonok többségén is elérhető fényképezést és a zenelejátszást használják a legnagyobb arányban. A hagyományos készülékkel rendelkezőket sok esetben olyan tényezők tartják vissza az okostelefonra váltástól, mint például a magas ár és a bonyolultnak vélt használat.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


