Egy kutatás szerint a megtakarítással rendelkező magyar lakosság 24 százaléka intézi pénzügyeit az interneten. A felmérésből az is kiderül, hogy a legnagyobb arányban a 40 - 49 évesek használják a netes banki szolgáltatásokat rendszeresen.
A személyes ügyintézés után az internetes a második legnépszerűbb banki ügyintézési mód a megtakarítással rendelkező magyarok körében. Az OTP Alapkezelő megbízásából a Pécsi Tudományegyetem által, 500 fő személyes megkérdezése alapján készített legfrissebb kutatás szerint a válaszadók 2/3-a a személyes, 24 százaléka az interneten keresztüli, míg 10 százaléka a telefonos ügyintézését részesíti előnyben.
Meglepő módon azok, akik inkább a személyes lebonyolítást szeretik, szinte kizárólag így is intézik ügyeiket, ezzel szemben az internetes ügyintézést kedvelők banki ügyleteiknek csupán 69 százalékát intézik elektronikusan, a fennmaradó 1/3-ot ők is személyesen szeretik letudni. A telefonos ügyintézést inkább kiegészítéseként alkalmazzák.
Lakhelyüket tekintve az internetes ügyintézők közt erősen felülreprezentáltak a fővárosiak, valamint a 2000 főnél kisebb településeken élők, míg a személyes bonyolítás elsősorban a kisebb városokban népszerű. A telefonos ügyintézést pedig elsősorban Budapesten kedvelik.
"Az pénzintézetnél jelenleg több mint 1,8 millió online banki ügyfelünk van, akiknek egyre nagyobb hányada használja rendszeresen az elektronikus csatornákat ügyeinek intézéséhez. Egyértelmű trendek láthatóak, hiszen az internet töretlen térnyerése determinálja az internetes ügyintézés népszerűségét is, melynek köszönhetően a telefonos csatorna kezd tranzakciós szempontból háttérbe szorulni. Tény az is, hogy a szofisztikáltabb funkciók (értékpapír műveletek, autópálya-matrica vásárlás, stb.) egyre keresettebbek és ezeknek a tranzakcióknak a száma dinamikus növekedést mutat." - hangsúlyozta Forrai Péter, az OTP Bank Elektronikus Banki Igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
Hozzátette az OTP-s tapasztalat is alátámasztja a kutatás megállapítását, miszerint az aktív elektronikus bankolók nagy hányada Budapestre koncentrálódik, de ez az arány véleménye szerint fokozatosan csökkenni fog. "Az egyre nagyobb internetes penetráció, a mobilinternet és az okostelefonok növekvő száma előrevetíti, hogy egyre szélesebb rétegek természetes igénye lesz az online ügyintézés. Az igényekkel együtt az elvárások is nőni fognak a szolgáltatások kapcsán, melyeknek folyamatos fejlesztésekkel igyekszünk eleget tenni."- tette hozzá Forrai Péter.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


