2 °C Budapest

Nagyot lép az Auchan, csodálkoznak majd a vevők

2010. szeptember 29. 10:17

Ebben az évben az Auchan közel 400 új saját márkás terméket vezet be az élelmiszer szektorban, melyek az egységesen magas színvonal mellett többségükben magyar termékek lesznek. A külföldi Auchan áruházak is érdeklődést tanúsítanak a magyar saját márkás borok és más magyar termékek iránt.

Az Auchan 2009-ben indította el saját márkás termékeinek bevezetését, ezzel lehetővé téve vásárlói számára, hogy letisztultabb kínálat mellett diszkont áron vásárolhassanak minőségi termékeket.

A kezdeti sikerek után a vállalat ebben az évben közel 400 új terméket vezet be az élelmiszer szektorban, és jövőre is ugyanennyit tervez. A jelenlegi bővítés az előző év tapasztalatának köszönhető: az akkor bevezetett termékkörök az idén az új saját márkás termékválaszték gerincévé váltak, és mára már jelentős piaci részesedést értek el.

Jelenlegi saját márkás termékek és területek

A saját márkás termékek kialakítása során a fő szempont a lehető legjobb minőségben, a legkedvezőbb ár-érték aránnyal előállítani a termékeket. Ennek érdekében a vállalat a folyamat minden lépését megfelelő módon koordinálja.

Az idei évben az új saját márkás termékek létrehozása során fő célkitűzéssé vált a hazai gyártású termékek bevezetése. Ahol ez nem lehetséges, ott mindenképpen az EU-n belüli tagországok valamelyikében keres lehetséges gyártókat az Auchan. Néhány termékkör esetében pedig már más országokban kifejlesztett, bevált termékek kerülnek bevezetésre, például Franciaországból, Olaszországból vagy Lengyelországból.

Idén először nemzetközi fejlesztési együttműködések is elkezdődtek az egyes országokban található áruházak között. Ennek köszönhető, hogy a magyar saját márkás borok is kijutottak a nemzetközi polcokra, nyugat-európai országokból pedig további érdeklődés mutatkozik irántuk. A termék gyártási országától függetlenül minden beszállítóra ugyanazok az általános szerződési feltételek vonatkoznak. A beszállítók kiválasztása magyar és európai uniós jogszabályok figyelembevételével, a cég jogi és pénzügyi hátterének vizsgálatával zajlik, de az Auchan külön erre a célra létrehozott szabályrendszerének is meg kell felelniük.

Saját márka: az állateledel és a mirelit éri meg igazán

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Hat hónap alatt 165 milliárd forint forgalmat értek el az élelmiszer-kereskedelem saját márkás termékei. Legnagyobb a kereskedelmi márkák részaránya az állateledelnél (48 százalék), mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál (43-43). Az említett három termékcsoportra, a fogyasztók által kiadott minden 100 forintból több mint 40 jut a láncok saját márkáira - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből.

 

Élelmiszer termékcsoportok - értékben mért - kiskereskedelmi forgalmából a láncok saját márkás termékeinek részaránya. (%-ban). Forrás: Nielsen piackutató vállalat


A termékek teljes kiskereskedelméhez viszonyítva a saját márkák trendjei kedvezőbbek. A 90 élelmiszer kategóriánál ugyanis a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, az első félévben. Ugyanakkor a 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első hat hónapi eladása stabil maradt. Ennek következtében emelkedett a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Értéket tekintve, élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyiárunál pedig 16-ról 17 százalékra.

Ahol erősek a gyártói márkák, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adnak el. Az égetett szeszesital, kávé és tea, valamint édességek eladásából mindössze 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, értékben. Mutatójuk még alacsonyabb - 6-11 százalék - hajápolási, szájápolási és testápolási szereknél, valamint háztartási tisztítószereknél.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?