Egy receptmódosítással csökkenti a jól ismert csokoládészeleteinek kalóriatartalmát a Mars élelmiszeripari vállalatóriás - írja a Daily Mail. A változtatás egyelőre csak az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európa más országaiban forgalmazott édesipari termékekre vonatkozik, de akár már jövőre feltűnhetnek az új recept szerint gyártott csokik a magyar boltok polcain is.
Az eddig használt pálmaolaj helyett a jövő hónaptól kezdődően napraforgóolaj felhasználásával készülnek a Mars cég olyan közismert csokijai, mint például a Mars szelet, a Snickers vagy a Milky Way. A lépés eredményeképpen 15%-kal csökken a csokoládékban lévő telített zsírok mennyisége, egyelőre azonban csak az Egyesült Királyságban és Nyugat-Európában. A gyár szerint a módosításnak köszönhetően évente több mint 600 tonnával kevesebb telített zsírt fognak fogyasztani az édességeik révén a britek.
A változtatás egyelőre a Magyarországon árult csokoládékat nem érinti, mivel hazánkba nem az Egyesült Királyságból érkeznek ezek a szeletek - válaszolta a Pénzcentrum kérdésére Mayer Zsolt, a Mars Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója. A szakember elmondta, hogy a módosított recept szerint készülő csokoládé várhatóan 2011-ben érhet el a magyar áruházak polcaira, miután átállították a termelést a cégcsoport lengyelországi üzemében. Először ugyanis a nyugat-európai piacokon történik meg a módosítás, és folyamatosan zajlik majd a receptúraváltás a nemzetközi cég többi üzemében.
A receptváltás költségeiről a Mars nem közölt pontos számokat, annyit azonban elárultak, hogy egy-egy hasonló módosítás több millió euró pluszköltséget okoz a vállalatnak. A cég képviselője ugyanakkor jelezte, hogy a többletköltségek nem fognak a fogyasztói árakban is megjelenni.
A Mars a cégcsoport termékeinek forgalmazásán kívül gyártó tevékenységet is végez Magyarországon. A Mars Magyarország Csongrád-Bokroson Európa egyik legjelentősebb állateledel-gyárát üzemelteti, ahonnan 43 országba szállítanak késztermékeket, és amely által a céget az ország 50 legnagyobb exportőre között tartják számon.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.