Egy brit felmérés eredményei szerint négyből egy helyi fogyasztó spórolási céllal vásárolna hamis futball-vb relikviákat. A legnagyobb kereslet a hamis mezek és más sportruházati cikkek iránt mutatkozik -tájékoztat a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
A 2010-es dél-afrikai futball-világbajnokság kapcsán eladott sportrelikviák legkevesebb ötöde hamisítvány. A szakértők becslése szerint az illegális termékek értékesítése mintegy 50 millió font veszteséget okozhat a legális brit kereskedőknek.
Egy felmérés szerint a fogyasztók többsége tudatosan nem vásárol hamisítványt, bár a vb-szuvenírek kapcsán többen is hajlanak a kétes üzletekre. A válaszok szerint a megkérdezettek 65 százaléka egyáltalán nem vett még hamisítványt, 24 százalékukat azonban becsapták, ők csak a vásárlás lebonyolítása után ismerték fel, hogy a kapott áru nem valódi. A megkérdezettek összesen 11 százaléka vásárol csak szándékosan és bevallottan nem eredeti terméket. A felmérés aktuális vásárlásokra vonatkozó kérdése szerint azonban négyből egy brit vásárló hajlik arra, hogy hamis szuveníreket vegyen, ha ezzel az eredeti termék árához képest pénzt spórolhat meg. A vásárlók többségében futballmezeket és más, a vb-hez kapcsolható sportruházati termékeket keresnek.
A hamisítványokat tudatosan kereső fogyasztókat általában az olcsóbb ár motiválja, ezért cserébe hajlandóak feláldozni a minőséget is. A szakértő ugyanakkor figyelmeztetett, egyre több az olyan hamisítvány, amelyet az eredetitől alig lehet megkülönböztetni, és amelyek ára gyakorlatilag semmivel sem alacsonyabb a hivatalosan kínált termékekétől.
A kutatás eredményeinek nyilvánosságra hozatala egybeesett a brit vámhatóság bejelentésével, miszerint a hatósági szerv munkatársai több mint 1000 darab hamisított mezt foglaltak le az országban, amelyek az angol válogatott öltözetét imitálják. Az akciótól eltérő ellenőrzések során további 3000 darab hamisított angol, valamint német és francia mezt is találtak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.