Kutatási eredmények szerint a leértékelésekre és akciókra vadászó internetes vásárlók gerjesztik a piacot a hamis és lopott termékeket kínáló online kereskedők számára. A fogyasztók többsége ugyanis az olcsó ár láttán nem fektet energiát abba, hogy a kínált áru származását ellenőrizze - írja a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület honlapja.
Az Opinion Research által készített brit kutatás eredményei szerint 12 online vásárló közül egy bizonyosan áldozatául esett már olyan jogellenesen működő kereskedőknek, akik lopott vagy hamis termékeket, például MP3 lejátszókat, mobiltelefonokat, laptopokat, parfümöket kínálnak eladásra az interneten.
A felmérés szerint ugyanakkor úgy tűnik, a fogyasztók többsége nem aggódik a kiválasztott termékek kétes eredete miatt. A több mint 2300 fő megkérdezésével készült kutatás eredményei szerint ugyanis a brit fogyasztók 40 százaléka fontosabbnak tartja, hogy a megvásárolni kívánt áru mennyibe kerül, mint hogy honnan származik. A korábbi vásárlásokat tekintve négyből egy fogyasztó nem nézett utána az eladóra vonatkozó vásárlói visszajelzéseknek, míg tízből nyolc válaszadó nem szokott érdeklődni az eladásra kínált termék hátteréről online vásárlásai során.
Szakértők szerint egyértelmű, hogy a hamis és lopott termékeknek jelentős piaca van az internetes kereskedelem területén. Mint mondta, az sem meglepő, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben az online vásárlók többsége a lehető legvonzóbb ajánlatokat keresi, de hozzátette, a fogyasztóknak nagyobb körültekintéssel és belátással kellene eljárniuk vásárlásaik során.
Azt tanácsolják: a túlságosan szépnek tűnő ajánlatokat érdemes elkerülni, hiszen ezek többnyire hamis vagy lopott cikkeket kínálnak, amelyek megvásárlásával a vevők bűnözőket támogatnak, sőt további törvénysértő tevékenységek megvalósulását segítik elő.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.