Kedvezőre fordult az élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának trendje Ausztriában. Reál értékben ugyanis nőtt az osztrák élelmiszer-kiskereskedelem forgalma tavaly, az előző évhez képest. Amíg az átlagárak mindössze 0,2 százalékkal emelkedetek 2009-ben, addig a bolti eladásnál plusz 2,1 százalékot regisztrált a Nielsen osztrák leányvállalata.
Majdnem mindegyik kereskedelmi vállalat növelte bevételeit. Kivételt képeznek, amelyek az év folyamán boltjaik jelentős részét eladták vagy megszüntették. A Nielsen által Ausztriában mért élelmiszerek együttes forgalma 7,9 milliárd eurót ért el tavaly, a háztartási vegyiáruk és kozmetikumoké pedig 2,1 milliárd eurót.
Az Ausztriában Hofer néven mőködő Aldi és a Lidl 3 százalék pluszt könyvelhetett el a Nielsen becslése szerint, ahogyan a szupermarket csatorna is. A hipermarketek mutatója 4 százalékkal nőtt. Csökkent viszont az eladás a 251-400 négyzetméteres üzletekben 7, a 250 négyzetméteres és kisebbekben pedig 5 százalékkal.
Összességében Ausztriában a harmadik negyedévben gyorsult fel a növekedés, és 3,1 százalékot ért el, az előző évi hasonló időszakkal szemben. A negyedik negyedévben plusz 2,2 százalékot regisztráltak.
A Nielsen által mért élelmiszer termékcsoportok forgalma 1,5 százalékkal lett nagyobb, egyik évről a másikra. Leginkább alkoholos italokból, kényelmi termékekből, mélyhőtött áruból, sós rágcsálnivalókból és édességekből adtak el többet, mint egy évvel korábban. Úgy látszik, a válsággal összefüggő lefékeződés után ezek a termékek profitáltak legtöbbet a kilábalás időszakában.
Ugyanakkor a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok bolti forgalma 5,2 százalékkal emelkedett. Leginkább állateledelből, tisztítószerből, háztartási papíráruból és higiéniai termékekből.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A láncok saját márkás termékeinek kiskereskedelmi eladása átlag felett nőtt. Lassabb ütemben azonban, mint a megelőző években. Főként az alapvető élelmiszerek, mélyhőtött áruk, sós rágcsálnivalók, háztartási papíráruk és babaápolási cikkek körében terjednek a kereskedelmi márkák.
Tovább emelkedett a promóciós értékesítés részaránya. Élelmiszerből 0,8 százalékkal, háztartási vegyiáruból pedig 1,5-tel lett nagyobb ez a mutató. A bio élelmiszerek bolti forgalma az átlagot meghaladó mértékben nőtt. Így piaci részesedésük is nagyobb lett.
Kedvezőre fordultak tehát az osztrák trendek: 2008-ban ugyanis az átlagárak 6,2 százalékos emelkedése mellett csak 4,2 százalékkal bővült a kiskereskedelem bevétele, az előző évhez képest.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.