A folyamatos gazdasági küszködés nem igazán látszott meg az utóbbi évtized során a japánokon, a luxuscikkek tömeges vásárlásának azonban véget vethet a mostani krízis.
A japán tőzsdei és ingatlanlufi 1990-ben durrant ki, nem is durrant, inkább csak leeresztett. Bár a gazdaságtörténészek a 2003-ig tartó időszakot Japán elveszett évtizedének hívják, a lakosság pénzköltési hajlandósága egyáltalán nem lanyhult: nincs még egy olyan ország a világon, ahol annyi luxusterméket lehetne látni az átlag utcai embereken, mint Japánban.
A mostani válság azonban olyan változást hozott az átlag japán ember számára, mint egyik korábbi gazdasági visszaesés sem: elkezdett ugyanis spórolni. Az amerikai Wal-Mart például hetedik éve van jelen az országban Seiyu nevű leányvállalatán keresztül, ám a cégnek soha nem sikerült eddig profitot elérnie. Tavaly november óta azonban folyamatosan növekszik a havi forgalom, s ha a tendencia marad, idén - története során először - nyereséges is lesz.
Ugyanakkor a luxustermékek gyártói, akik számára Japán maga volt a Kánaán, csak szenvednek. A LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton - melynek 1000 dolláros táskáit eddig kapkodták, mint a cukrot - idén az első félév során 20 százalékos forgalomcsökkenést voltak kénytelenek elkönyvelni.
A japán gazdaság ágazatai közül ránézésre első ránézésre a luxusipar lehet az, mely a legnagyobb pofont lesz kénytelen lenyelni. Elemzők szerint ugyanis a változást nem csak a válság generálta: a felnövekvő ifjú generáció ugyanis már nem annyira a luxusboltok kínálatára hajt, mint egy évtizeddel ezelőtt, inkább a bolhapiacok és a használtruha-boltok kínálatából igyekeznek divatosan felöltözni, csakúgy, mint európai kortársaik.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.