Krónikus forráshiány, évtizedes problémák, elégedetlen utasok és európai szintű jegyárak - néhány vélemény, amely gyakran elhangzik, ha a magyar tömegközlekedés, mint beszédtéma szóba kerül. A PricewaterhouseCoopers megoldásokat keresett a Közlekedési Szakmai Fórumon.
A PricewaterhouseCoopers és együttműködő ügyvédi irodája a Réti, Antall és Madl Landwell Közlekedési Szakmai Fórumon vitatták meg a problémákat, melyet azzal a céllal hívtak össze, hogy erősítsék a közösségi közlekedésben érintett felek - minisztérium, szakmai szervezetek, vasúti és busztársaságok stb. - közti párbeszédet.
A magyar ember mindenesetre használja a tömegközlekedést, amelynek részaránya uniós összehasonlításban sem rossz. Elvileg perspektíva is lenne, hiszen az Európai Unió stratégiai céljai (káros kibocsátás csökkentése, tömegközlekedés fejlesztése) olyan keretet adhat, amibe érdemes kapaszkodni, nem beszélve hazánk központi helyzetéről - tranzit ország funkciójáról - amelyre akár nemzetstratégiát is lehetne építeni. A valóság azonban az, hogy a gazdasági válság nélkül is komoly problémákkal terhelt közlekedési szektor saját dilemmáit sem képes feloldani, nem beszélve arról, hogy a hatalmas rendszerek átszervezése választási ciklusokon átívelő együttműködést igényelne a politikusoktól.
"Nem vagyok optimista a szektor rövid távú kilátásai kapcsán. Ha megmarad a rövid távú fiskális szemlélet dominanciája, akkor nincs érdemi esély a jelenleginél stabilabb közszolgáltatási finanszírozási háttér megteremtésére - hangsúlyozta Felsmann Balázs, az egykori Gazdasági és Közlekedési Minisztérium volt szakállamtitkára. Kifejtette, hogy állami, illetve önkormányzati garanciavállalás nélkül gyakorlatilag lehetetlenné válik a hitelfelvétel és sajnos manapság már ez a garancia sem jelent biztos forráshátteret a fejlesztésekhez. A politikai szándék hiánya pedig megakadályozza az olyan alternatív finanszírozási modellek igénybevételét, mint például az eszközalapú lízing vagy a PPP megoldások.
A Budapesti Közlekedési Szövetség az egymástól "függetlenül létező" vasútvonalakat kapcsolná össze Budapesten, annak érdekében, hogy városi közlekedésre is alkalmas legyen, illetve, hogy egy Székesfehérvárról érkező utasnak ne kelljen feltétlenül a Déli pályaudvaron leszállnia, ha éppenséggel a Nyugati környékén van dolga.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"Kitörési pont lehetne az ún. térségi vasutak létrehozása a vasúttársaságok, önkormányzatok és magánfejlesztők által, amely regionális közlekedési igényeket szolgálna ki, és hatékonyan kapcsolódna rá az országos hálózatra" - vetette fel Antall György, a Réti, Antall és Madl Landwell Ügyvédi Iroda egyik vezetője.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.