Márciusban újabb történelmi mélypontra esett az immár fél éve zuhanó GKI konjunktúra-index szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által az Európai Unió támogatásával készített felmérés szerint sem az üzleti szféra, sem a lakosság nem volt még soha olyan pesszimista, mint 2009 márciusában.
A vállalkozások minden ágazatban pesszimistábbak lettek. Az iparban főleg a rendelésállomány megítélése romlott, de kedvezőtlenebb lett az elmúlt és következő negyedév termeléséről alkotott vélemény is, miközben a készletek és a foglalkoztatás minősítése nem változott. Az idei beruházási szándékok a fejlesztések visszaesését valószínűsítik.
Az építőiparban az elmúlt három hónap termelési színvonalának megítélése márciusban nem romlott tovább. A rendelésállományok megítélése és a foglalkoztatási szándék azonban kedvezőtlenebb lett.
A kereskedelmi bizalmi index értéke a 2009 januárjában mért enyhe javulást követően februárban és márciusban tovább romlott, ezzel a mutató visszaállt a "zuhanási" pályára, bár a közeljövőben várható rendelések megítélése nem változott. Számottevően romlott viszont az eladási pozíció megítélése. A készletállomány a november óta tartó számottevő visszaesést követően márciusban már enyhe növekedést mutatott.
A szolgáltatói szférában a közeljövőben várható forgalom megítélése jelentősen romlott, enyhén csökkent a foglalkoztatási szándék, miközben a várható üzletmenet megítélése nem változott.
Az iparban az eladási árak némi csökkenését várják a következő három hónapban, jelentős iparágankénti szóródás mellett. Az építőipari és szolgáltató cégek között az árcsökkenésre számítók továbbra is többségben vannak az áremelésre készülőkkel szemben. A kereskedelmi vállalatok körében a következő három hónapra várt átlagos áremelkedés november és január között csökkent, februárban stagnált, márciusban viszont már enyhe növekedést jelzett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A fogyasztók inflációs várakozása az év eleje óta lassan, de folyamatosan erősödik. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése az iparban és a szolgáltatói szférában kissé javult (a rendkívül alacsony szinthez képest), az építőiparban és a kereskedelemben tovább romlott, s pesszimistábbak lettek a fogyasztók is.
A GKI fogyasztói bizalmi index értékét a 2008 októberében tapasztalt hirtelen zuhanás óta folyamatos visszaesés jellemzi. Márciusban a legnagyobb visszaesés a lakosság saját pénzügyi helyzetére vonatkozó 12 havi várakozásaiban volt tapasztalható, de romlott a rövid távú megtakarítási képesség megítélése is. Tovább erősödött a munkanélküliségtől való félelem. Márciusban nem változott a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek jelenlegi vásárlási lehetőségének megítélése, egy éven belüli lehetőségének megítélése azonban romlott.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.