Nem mindennapi versenytársa akadt a Tesconak: egy norfolki, alig három főt alkalmazó kisüzlet minden nap leellenőrzi az áruházlánc árait és ahol tud, alávág árképzésben az óriásnak.
A Yaxham Waters Farm Shop tulajdonosa így szeretné bebizonyítani, hogy egyáltalán nem igaz a tétel, mely szerint a kisboltok nem versenyképesek az nagy áruházláncokkal. Pablo Dimoglou ugyan szűkebb haszonkulccsal dolgozik, mint korábban, de állítása szerint ezért bőven kárpótolja őt, hogy a karácsonyi szezonban megháromszorozódott a bolt forgalma.
Egyes termékek akár 50 százalékkal is olcsóbban kaphatóak, mint a nagyáruházban. A brokkoli kilója például 1,20 fontba kerül, míg az alig három mérföldre lévő Tescoban 1,68 fontért kínálják ugyanazt. Az uborka 1,00 forint helyett alig 69 penny, a citrom darabja 15 pennyért pedig pont a Tesco-s ár fele.
Mr Dimoglou, aki korábban ingatlanfejlesztésből tartotta fenn magát és családját, augusztusban nyitotta meg boltját Derehamben. Azonban hamar rájött, hogy az emberek nem szívesen járnak hozzá, mivel túl mélyen rögzült bennük a gondolat, hogy a szupermarketek olcsóbbak a város szívében fekvő kis boltoknál. Ekkor támadt az ötlete, hogy a Tesco áraihoz fogja mérni a sajátjait, sőt szórólapokon mindjárt közzé is teszi ezeket. Az alig 2 500 szórólapnak elképesztő hatása volt, a vevők tényleg meglepődtek, mennyivel olcsóbb minden annál, mint amire számítottak. A növekvő vevősereg mellett pedig a tulajdonos tovább tudta csökkenteni az árakat úgy, hogy a haszon is megmaradjon.
A Small Farms Association üdvözölte a kezdeményezést, és reményét fejezte ki, hogy a vállalkozás sok másik kereskedőt is megihlet majd, hogy hasonló üzletpolitikát folytasson. A Tesco viszont hűvös eleganciával reagálta le a pöttöm versenytársat. A sajtószóvivő örömét fejezte ki az egészséges versenykörnyezet miatt a környéken, melynek - mint mondta - az igazi nyertesei a vásárlók lesznek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


