Amióta a Tesco 1995-ben átvette a Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi áruházlánca címet a Sainsbury-től, senki meg sem közelítette az óriást, hogy egyáltalán megszorongassa a kereskedelmi versenyben. A legutóbbi eladási mutatók azonban úgy tűnik, hogy a király fején inog a korona.
Úgy tűnik, a csúcson töltött évek alaposan elkényelmesítették a Tescot. A kiskereskedelmi óriás a számítások szerint alig 2,5 százalékkal tudta növelni (az üzemanyagok nélkül számított) eladásait a január harmadikáig terjedő hat hétben, amit a szektortársak alaposan felülteljesítettek. A Sainsbury múlt héten tette közzé a számait: eszerint éves szinten 4,5 százalékos bővülést ért el az értékesítés terén ugyanezen időszak alatt.
Hasonlóan jól teljesíthetett az elmúlt időszakban két kisebb trónkövetelő is, igaz pontos adatok még nem állnak rendelkezésre. A Nielsen által végzett előzetes felmérés szerint a Morrison a december 27-ig terjedő 12 hetes időszakban éves szinten 9,1 százalékkal növelte az értékesítési bevételét, míg az eladások alapján Nagy-Britannia második legnagyobbjának számító Asda 6,7 százalékkal hízott ez idő alatt.
Utóbbi teljesítménye különösen elismerésre méltó, főleg, ha az anyacég Wal-Mart mutatóit tekintjük. A világ legnagyobb áruházlánca ugyanis múlt héten profitriadót fújt, melynek egyik oka, hogy az Egyesült Államok határain túl realizált eladásai 10,4 százalékkal csökkentek. Ehhez képest az Asda történetének egyik legerősebb karácsonyi szezonját zárta.
A Tesco gyengélkedésének hátterében a túl agresszív terjeszkedés húzódik meg. Az áruházlánc a hagyományos élelmiszer típusú termékek mellett egyre több más termék és szolgáltatás irányába kacsintott, amelyek viszont nem találtak pozitív visszhangra a pénzszűkében lévő fogyasztók köreiben.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Persze a Tesco nem véletlenül hordja fenn az orrát, hiszen a brit piac egyre kevésbé határozza meg a cég végső eredményeit. A hálózatnak nemcsak Európa és Ázsia-szerte vannak áruházai, de Arizonában és Kaliforniában már megkezdődött az Egyesült Államok meghódítása is. A brit szigeteken túli eladási mutatók pedig remekül néznek ki. Egy év alatt 28,1 százalékos volt a növekedés, igaz, változatlan fontárfolyamon "csak" 14,6 százalékos az egyenleg. Ettől azonban még fennáll a veszélye, hogy az anyaországban, saját terepén taszítják le a trónról az utóbbi tizenegynéhány év egyik legtörtetőbb áruházláncát.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.