1 °C Budapest

Túl hamar fogytak el az Auchan akciós termékei: 30 milliójába kerül!

Pénzcentrum
2008. május 14. 11:52

A fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forint bírságot kell fizetnie az Auchan Magyarország Kft-nek - döntött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hipermarketlánc nagy példányszámban terjesztett hirdetési újságjában hirdetett akciós termékek nem mindig voltak kaphatóak.

A GVH vizsgálata annak tisztázására indult, hogy az Auchan tavaly májusi, júliusi, augusztusi és októberi akciós újságjában szereplő fogyasztóknak szánt tájékoztatók pontosak voltak-e. A versenyhatóság feltárta, hogy a vizsgált időszakban több olyan reklámozott termék volt, amely az akció egész időtartama alatt nem volt megvásárolható. Ezen kívül előfordult, hogy a hirdetett termékekhez a vevők az akció kezdetekor nem juthattak hozzá, vagy az akciós termék egy-két nap alatt elfogyott.

A GVH álláspontja szerint a hipermarketeket jellemzően nem csupán egy-egy termék beszerzése céljából keresik fel a fogyasztók, hanem ott általában nagyszámú áru jelentős mennyiségben kerül a kosarakba. Feltételezhető, hogy ha egy akciósként hirdetett árucikkhez nem jut hozzá a vásárló, akkor más termékeket vásárol. Ezért ha egy kereskedő olyan terméket reklámoz, amely hiányzik, az becsalogató reklámnak minősülhet. Önmagában nem jogsértő, ha egy hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem áll rendelkezésre, hiszen a várható kereslet pontosan nem mérhető fel.

Az viszont a versenytörvénybe ütközik, ha a hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem kapható, ha az akció kezdetén nem lehet vásárolni belőle, vagy ha kedvezményes áron kínált termék már az akció elején elfogy. Mivel bebizonyosodott, hogy a felsorolt hibákat az Auchan elkövette, magatartása megtévesztő volt a fogyasztók számára. Emiatt a kiskereskedelmi vállalkozás 30 millió forintos bírság megfizetésére köteles.

A bírság összegének megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy az Auchan Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer és iparcikk kiskereskedelmi vállalkozása. A társaság jelentős példányszámban terjeszti reklámújságját, amely így széles fogyasztói körhöz jutott el. Súlyosító körülménynek bizonyult, hogy a készlethiányt mutató termékek száma jelentős volt és a készlethiány az Auchan tíz áruházából kilencben tapasztalható volt. Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy az Auchan lépéseket tett a reklámozással kapcsolatos problémák kiküszöbölésére.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?